Čínský sektor NEV postupuje rychle kupředu

Průmyslové odvětví vozidel na nové energie (NEV) v Číně se rychle vyvíjí a dosahuje významných milníků a vykazuje obrovský potenciál.

Přední čínský výrobce NEV BYD nedávno vyrobil své pětimilionté NEV, což představuje další milník ve vývoji čínského automobilového průmyslu. Wang Čchuan-fu, předseda společnosti, uvedl, že od chvíle, kdy BYD začala vyrábět automobily, musí neustále dokazovat, že to čínští výrobci automobilů dokážou.

Trend zrychlujícího se růstu se týká nejen společnosti BYD, ale celého čínského odvětví NEV. Zveřejněné údaje ukazují, že trvalo 14 let, než výroba NEV v Číně dospěla k 10 milionům kusů, ale k dosažení dalších 10 milionů kusů stačil pouhý rok a pět měsíců.

Od začátku července zaznamenali jak velcí hráči, jako jsou BYD a Great Wall Motors, tak nově vznikající společnosti, jako jsou XPeng, Li Auto a NIO, stabilní růst výroby a prodejů NEV, přičemž některé z nich dokonce překonaly očekávání trhu.

Tento trend dokládají i nedávné údaje o vývozu automobilů. Podle Čínské asociace výrobců automobilů dosáhl v první polovině roku 2023 celkový vývoz automobilů z Číny 2,14 milionu kusů, což představuje výrazný meziroční nárůst o 75,7 %. Z toho vývoz vozů NEV vzrostl oproti stejnému období loňského roku o 160 procent a dosáhl 534 000 kusů.

Tento silný růst mění pohled na čínské výrobce automobilů. Čínské společnosti vyrábějící NEV, které byly v tradiční automobilové době považovány za zaostalé, nyní dosahují velkého pokroku a mnohé z nich se stávají lídry v oboru.

Cchuej Tung-šu, generální tajemník Čínské asociace osobních automobilů, uvedl, že v roce 2022 budou čínské osobní automobily na nové energie představovat 63 % podílu na světovém trhu s osobními automobily na tyto energie.

Che Žung-liang, výzkumný pracovník Čínského centra pro rozvoj informačního průmyslu, poznamenal, že klíčovým rysem inteligentního automobilového průmyslu je autonomní řízení, což je oblast, v níž má mnoho čínských společností náskok.

»Čínští výrobci automobilů dosáhli významného pokroku v klíčových technologických oblastech, jako je LiDAR, vysoce výkonné palubní čipy, vysoce přesné mapování, algoritmy, výpočetní platformy a asistenční systémy,« uvedl a dodal, že čínské společnosti vedou v sektoru NEV přechod od tradičního mechanického hardwaru k elektronickým zařízením a softwaru.

V podmínkách tvrdé globální konkurence a rostoucího trhu zahraniční automobiloví giganti strategicky investují a rozšiřují své aktivity v čínském odvětví NEV.

Například Volkswagen nedávno investoval 700 milionů amerických dolarů do získání 4,99 % podílu v čínské automobilce XPeng, aby mohl společně vyvíjet modely elektromobilů. Toyota se spojila s čínskou firmou Pony.ai, která se zabývá technologiemi pro autonomní vozidla, a založila společný podnik na výrobu autonomních taxíků s plánovanou investicí přesahující jednu miliardu jüanů (asi 140 milionů amerických dolarů).

Další impuls k nástupu NEV přináší obliba inteligentních vozidel ze strany spotřebitelů.

Nedávná zpráva americké datové analytické společnosti J. D. Power zdůraznila, že v její studii o záměrech nákupu nových automobilů v roce 2023 vzrostla při výběru vozu role chytrých technologií z 12 % na 14 %.

Tento posun naznačuje, že s transformací a modernizací automobilového trhu mohou vozidla vybavená pokročilými a inteligentními technologiemi poskytnout výrobcům automobilů významné konkurenční výhody, uvádí zpráva.

Předseda představenstva společnosti BYD Wang Čchuan-fu poznamenal, že stále více tuzemských i zahraničních zákazníků si vybírá vozidla NEV čínských značek.

»Pokud čínští výrobci automobilů vytrvají v technologických inovacích, využijí příležitostí, které nabízí elektronizace, inteligentní technologie a konektivita, a budou se snažit vyhovět požadavkům trhu, můžeme urychlit cestu k tomu, abychom se stali velmocí v odvětví NEV,« dodal Wang.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy