Desetitisíce mostů, stovky kilometrů tunelů, to je čínský pokrok v dopravě v zaostalých oblastech

»Čím je to obtížnější, tím odhodlaněji vpřed«. Pod tímto heslem postupují čínští odborníci hlouběji do oblastí se špatnou dopravou a vytvářejí jeden zázrak za druhým. Mění tak životy stovek milionů lidí.

»Čínská dopravní mapa je jako malba. Centrální, východní a severovýchodní oblasti Číny jsou jemné malby štětcem. Prázdná část na západě je příliš velká. V budoucnu bychom měli vytvořit několik tahů, abychom nakreslili krásnější dopravní mapu Číny,« uvedl čínský prezident Si Ťin-pching.

Toto je řeka Yarlung Zangbo v geografickém informačním systému. Za posledních sedm let vyrostlo podél jejích břehů 17 železničních stanic s průměrnou nadmořskou výškou 3500 metrů. Železniční trať Lhasa-Linzhi přechází přes řeku 16krát a přivedla Tibetskou autonomní oblast Xizang do »éry vlaků«. FOTO – CRI
»Když jsem poprvé viděl vlak Fuxing, byl jsem nadšený. Se svými přáteli jsem běžel společně s vlakem a cítil jsem se velmi šťastný a nadšený. V budoucnu můžu jet tímhle vlakem do Lhasy,« uvedl Jiayang Luozhu z městečka Jixiong v okresu Gongga. FOTO – CRI

Zdánlivě nemožné věci se v posledním desetiletí mění ve skutečnost

Na hoře Sejila ve výšce 4700 metrů nad mořem více než polovinu roku sněží. Zde, ve vysokých horách a hlubokých údolích už více než půl roku pracuje stroj na vyvrtávání tunelů »sněžný průkopník« nezávisle vyvinutý Čínou.

»Žulová vrstva, skála je opravdu tvrdá a každý den postoupíme asi o 5 metrů,« konstatoval Wang Xin, hlavní řidič »sněžného průkopníka«. FOTO – CRI

Zima, vysoká nadmořská výška a zvláštní geologické podmínky, to jsou problémy, kterým čelí tyto dosud nejnáročnější železniční projekty lidstva.

V posledním desetiletí byla vyvinuta nejpokročilejší zařízení, jako je »sněžný průkopník«, a byla použita k těmto náročným úkolům. Ve středních a západních oblastech se počet tunelovacích strojů zvýšil ve srovnání s rokem 2014 téměř osminásobně. Podle inteligentního polohovacího systému jsme našli polohu každého zařízení na mapě. Hora Hengduan, hora Nianqing Tanggula, hora Qilian… V minulosti bylo těžké tyto hory zdolat, a navíc to byla nepřístupná bílá místa v čínské dopravní síti.

V posledních deseti letech Čína s nebývalým odhodláním a silou postoupila do míst se špatnou dopravou a pokrytí dopravní sítí se zrychlilo. FOTO – CRI
V rozlehlé poušti Gobi obklopuje poušť Taklimakan první železniční okružní trať v poušti na světě o délce 2712 kilometrů. Písek v Gobi už není překážkou pro cestování. FOTO – CRI

V čínské provincii Guizhou, která je známá svými krasovými útvary, bylo postaveno téměř 20 000 mostů různých typů, které proměnily místa, kde »nejsou ani tři stopy ploché země«, na »vysokorychlostní pláň«. Guizhou se brzy stane první provincií v západní Číně, kde budou všechna města spojena vysokorychlostní železnicí a všechny okresy budou spojeny silnicí.

Za posledních deset let bylo také více než 50 000 vesnic napojeno na autobusy.

V minulém desetiletí přesáhla železniční kilometráž v tomto západním regionu 60 000 kilometrů, což představuje 40 procent z celkového počtu v Číně.

»Každý den jede domů více než deset vlaků a pokud chci, mohu jet kdykoli domů vlakem.« FOTO – CRI
»Domů jsem se dostal za tři nebo čtyři hodiny. Cesta domů byla pohodlná a šťastná.« FOTO – CRI

V posledních deseti letech čínský lid nikdy neustal ve svém úsilí překonávat potíže v horách a na řekách. V odlehlých vesnicích a poušti Gobi vzniká jeden zázrak za druhým. Původně uzavřená a izolovaná místa se stále více připojují k husté dopravní síti a nespočet lidí má díky tomu příležitost realizovat své sny.

(pr)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy