Čínský nákupní festival »Double 11« přináší oživení zahraničnímu obchodu

Vietnamská moderátorka elektronického obchodu Luong Thi Hong Thom běžně provádí livestreaming nákupů v Tung-singu, pohraničním městě v jihočínské autonomní oblasti Kuang-si Čuang, a přináší svým vietnamským fanouškům kvalitní produkty na online platformě TikTok.

»Řada mladých lidí ve Vietnamu se aktivně zapojuje do služby TikTok a je dobře informována o velkých slevách nabízených během čínského nákupní festivalu ‚Double 11‘,« uvedl 27letý muž, který pracuje pro společnost Guangxi Haina Zhongpin Technology Co., Ltd.

Čínský nákupní festival »Double 11« se letos konal od 31. října do 11. listopadu a od svého debutu v roce 2009 byl především domácí záležitostí. V posledních letech se však díky expanzi čínských gigantů v oblasti elektronického obchodu, jako jsou Alibaba, JD.com, Pinduoduo a další, na mezinárodní trhy změnila v globální oslavu pro spotřebitele i podniky.

»Od roku 2021 se na TikToku zabýváme přeshraničním elektronickým obchodováním, přičemž se zaměřujeme především na trhy jihovýchodní Asie, zejména na Malajsii, Vietnam a Thajsko,« uvedl Che Jao-chaj, předseda společnosti Guangxi Haina Zhongpin Technology Co., Ltd.

Dodal, že účty společnosti na TikToku v oblasti domácích potřeb a oblečení nasbíraly v jihovýchodní Asii více než 10 milionů sledujících.

Kromě propagačních aktivit nabízených prodejci na těchto platformách představily hlavní platformy elektronického obchodování také různé slevové kampaně, aby přilákaly spotřebitele během »Double 11«.

Platformy přeshraničního elektronického obchodování, jako je například Lazada společnosti Alibaba, oznámily, že během této akce plánují diferencované prodejní akce přizpůsobené různým zemím a regionům.

Růst přeshraničního elektronického obchodování také zvýšil popularitu dováženého zboží během nákupního festivalu mezi čínskými spotřebiteli.

Během prvních čtyř hodin prodeje na Tmall Global 31. října se počet transakcí 1540 mezinárodních značek zvýšil o více než 100 % oproti loňskému roku, přičemž 268 nových značek zaznamenalo desetinásobný nárůst.

Podle údajů čínského ministerstva obchodu dosáhla hodnota dovozu a vývozu přeshraničního internetového obchodu od ledna do září letošního roku 1,7 bilionu jüanů (asi 237 miliard amerických dolarů), což představuje meziroční nárůst o 14,4 %. To představovalo 5,5 procenta celkového zahraničního obchodu se zbožím ve stejném období.

Obrovský růstový potenciál přeshraničního elektronického obchodu v Číně se stává novou hnací silou expanze mezinárodního obchodu a hospodářského rozvoje, uvedl Ču Keli, výzkumník z Čínského institutu nové ekonomiky.

S rozvojem digitální infrastruktury a pokrokem v informačních technologiích se platformy elektronického obchodu a logistické systémy stávají efektivnějšími v oblasti přeshraničních služeb, což zlepšuje nákupní možnosti spotřebitelů, dodal Ču.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy