Čínské značky pronikají do světa se svým kulturním dopadem

Značka hraček Piececool z jihočínského Tung-čchüanu se inspiruje muzei, literaturou a nástěnnými malbami a do své kreativní produktové řady vkládá charakteristické kulturní prvky, čímž si získává uznání v Číně i mimo ni.

Podle Siung Mao, manažerky značky Piececool, společnost nyní prodává ve více než 100 zemích a regionech, její popisy produktů jsou přeloženy do sedmi jazyků a celosvětová zákaznická základna přesahuje 100 milionů lidí.

»Mladá generace touží po inovativních a módních výrazech, které by lépe prezentovaly naši kulturu,« uvedl Siung a dodala, že cílem společnosti je vnést čínskou kulturu do designu výrobků a umožnit tak více lidem přijmout, zažít a proniknout do příběhů, které se za nimi skrývají.

»Phoenix Crown«, jeden z hlavních produktů společnosti, vykazuje měsíční prodej 220 000 kusů a roční tržby přes 100 milionů jüanů (přibližně 14,1 milionu amerických dolarů), uvedla Siung.

Globální poptávka spotřebitelů je poháněna začleněním čínské kulturní kreativity do značek. Společnosti expandující na celosvětový trh hlásí silnou poptávku po svých výrobcích v různých zemích a regionech, od jihovýchodní Asie po Evropu a Spojené státy.

MINISO, řetězec obchodů s rozmanitým sortimentem, který se specializuje na zboží pro domácnosti a spotřební zboží, otevřel v květnu obchod na newyorském Times Square a přilákal velké množství lidí. Hned v první den přesáhly tržby 550 000 jüanů a měsíční tržby se blíží 10 milionům jüanů.

Zaměstnankyně balí pro zákazníky suvenýrové plyšové hračky pand ve Výzkumné základně chovu pand velkých v Čcheng-tu v jihozápadní čínské provincii S‘-čchuan, 22. března 2023. FOTO – Xinhua/Xu Bingjie

»Jsou velmi zvědaví na čínskou kulturu, ale dříve nebylo mnoho čínských maloobchodních značek, které by se odvážily vstoupit na zahraniční trhy,« řekl Jie Kuo-fu, generální ředitel společnosti MINISO. »Výrobky prodchnuté čínskou kulturou tak vyvolávají poptávku.«

Společnost MINISO má více než 5500 prodejen, z nichž více než 2000 se nachází ve 107 zemích a regionech po celém světě. Její transformace z maloobchodního prodejce na kompetentního výrobce obsahu v oblasti trendů životního stylu odráží posun čínských značek od výroby směrem k podnikům orientovaným na spotřebitele a obsah.

Kao Jen-min, bývalý představitel ministerstva průmyslu a informačních technologií, vyjádřil optimistický názor na současný vývoj čínských značek a dodal, že díky zlepšení image a rozšíření trhu zaznamenaly značný úspěch.

Kao věří, že s pokračujícím úsilím a politickými změnami budou čínské značky schopny lépe uspokojit poptávku po vysoce kvalitních výrobcích, řešit problémy s diferenciací značek a vydobýt si významnější image na světovém trhu.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy