Čínské školy zahajují nový semestr s větším počtem zařízení s umělou inteligencí

Miliony žáků základních a středních škol se v celé Číně vracejí na podzimní pololetí do škol a mnozí z nich se více zapojují do digitálního života, protože školy pokračují v modernizaci školních areálů pomocí inteligentních technologií.

V pondělí, první den nového školního roku, dostali žáci základní školy v severovýchodní Číně zábavný úkol: podávat informace interaktivnímu robotovi, aby se rychle kvalifikoval jako školní poradce.

Žáci nadšeně plnili úkol ve skupinách, sbírali a zadávali informace, které se měl robot zvaný »Xiaofei« naučit, a pomocí softwarového programu na tabletu dokončili dialog mezi člověkem a strojem.

Robot, kterého poskytl čínský gigant v oblasti umělé inteligence a inteligentní řeči iFLYTEK, je jen jednou z položek v řadě inteligentního vybavení a zařízení v laboratoři pro inovace v oblasti umělé inteligence v základní škole na ulici Liao-šen č. 2 v Šen-jangu, hlavním městě provincie Liao-ning.

»Škola energicky podporuje budování digitálního kampusu,« uvedl Li Na, zástupce ředitele školy, a dodal, že kromě zavádění inteligentního vzdělávacího systému na podporu výuky a personalizovaného učení se v laboratoři AI žáci věnují také znalostem počítačového programování a robotickým aplikacím.

Výuka AI byla začleněna do školních hodin tělesné výchovy, psaní kaligrafie, čínského jazyka a umění. Například v hodinách tělesné výchovy nosí studenti hodinky se sledováním srdečního tepu, aby mohli v reálném čase sledovat údaje o zdravotním stavu při sportu. Učitelé na základě těchto údajů rozhodují o přidělování různých úrovní cvičení, aby se předešlo bezpečnostním rizikům v hodinách.

Liou Tchien-siao je čtrnáctiletý žák osmé třídy střední školy v areálu Ťin Ling Hexi v Nankingu, hlavním městě východočínské provincie Ťiang-su. Týden před otevřením školy byl Liou mezi zhruba stovkou dobrovolníků z řad studentů, kteří byli pozváni, aby otestovali její nové »chytré hřiště«, inteligentní sportovní zařízení integrované s umělou inteligencí a technologií internetu věcí.

Liou a někteří jeho spolužáci absolvovali na hřišti tříminutový test skákání přes švihadlo. Jejich výsledky a pořadí se okamžitě zobrazily na obrazovce.

Chytré hřiště uvedené do provozu v tomto pololetí se rozkládá na ploše 16 000 metrů čtverečních na hřišti v areálu školy. Může využívat rozpoznávání obličejů a pomáhat učitelům tělocviku sledovat výkony studentů v různých sportovních disciplínách, včetně skákání přes švihadlo, běhu, skoků, hodu medicinbalem, přitahování a sedů-lehů.

Čchu Sin-lu, vedoucí sportovního oddělení, uvedl, že škola je první, která v provincii pilotně zavedla »chytré hřiště«. Od tohoto pololetí bude inteligentní sportovní zařízení, na jehož vývoji se podílela škola a společnost Jiangsu Sports Industry Group Co., Ltd., sloužit více než 7000 studentům a 700 učitelům školy.

V únoru letošního roku čínské ministerstvo školství oznámilo 184 pilotních základen vzdělávání s umělou inteligencí na základních a středních školách, které mají dále zkoumat nové koncepty, nové modely a nová schémata vzdělávání s umělou inteligencí.

Pekingská střední škola č. 18, která je jednou z pilotních základen, instalovala ve třídách inteligentní tabule. V pondělí bylo možné vidět studenty, jak na dotykové obrazovce tabule provádějí simulovaný chemický pokus »reakce mezi metanem a chlorem«.

V další pilotní škole – pekingské střední škole č. 20 – má každý student v hodině angličtiny v ruce malé inteligentní koncové zařízení pro ústní cvičení, které může mluvčímu okamžitě poskytnout zpětnou vazbu pro analýzu výslovnosti a gramatiky.

Systém může poskytovat inteligentní hlasové hodnocení, známkovat opravy a shromažďovat údaje, což pomáhá učitelům rychle kontrolovat výkon každého studenta.

V čínských školách je běžné, že třídy jsou velké a jeden učitel má před sebou desítky studentů. Nyní mohou učitelé s pomocí digitálních zařízení a systémů s umělou inteligencí poskytovat cílenou výuku a personalizovanou pomoc.

Cchao Pchej-ťie, zástupce ředitele výzkumného ústavu digitálního vzdělávání Čínské národní akademie vzdělávacích věd, uvedl, že digitalizace školního vzdělávání je účinným způsobem, jak snížit rozdíly ve vzdělání a zlepšit kvalitu vzdělávání. Čína je odhodlána realizovat národní strategii digitalizace ve vzdělávání a podporovat rozsáhlé sdílení vysoce kvalitních vzdělávacích zdrojů, uvedl Cchao.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy