Čínské podniky NEV jedou a prosperují na dráze umělé inteligence

Do nového energetického vozidla (NEV) usedl návštěvník a požádal jeho inteligentní systém, aby našel vhodné parkoviště v okolí. Během několika sekund se na obrazovce zobrazily polohy mnoha blízkých parkovišť a také optimální volba.

Společnost XPENG, výrobce inteligentních vozidel NEV se sídlem v jihočínském městě Kanton, představila na veletrhu 2024 World Intelligence Expo, který se nedávno konal v severočínském městě Tchien-ťin, řadu inovací poháněných umělou inteligencí.

Uvnitř jednoho z jejích vozů vybavených funkcemi interakce s umělou inteligencí mohou uživatelé pouhým položením otázky získat doporučení na blízká vyhlídková místa nebo dokonce tipy na cestu.

Vůz je také vybaven funkcí AI Valet Driver. »Při jízdě po silnici si po nastavení navigace z bodu A do bodu B naše auto zapamatuje trasu. Pokud se rozhodnete příště nastavit stejnou navigaci, auto může řídit samo tak, že napodobí způsob vaší jízdy,« uvedl Li Siao-tung, člen obchodního oddělení společnosti XPENG, a zároveň dodal, že si auto může zapamatovat až 10 tras, z nichž každá může být dlouhá až 100 km.

Kromě toho společnost XPENG zvýšila bezpečnost jízdy pomocí technologie AI a zavedla funkci AI Bodyguard. Díky inteligentním senzorům, jako jsou LiDAR a kamery, dokáže vozidlo XPENG přesně vnímat vnější prostředí a dokonce předvídat trajektorii malých zvířat a okolních vozidel, aby se vyhnulo kolizi, uvedl Li.

V současné době jsou průlomové technologie, jako je inteligentní připojení, inteligentní řízení vozidel, digitální dvojčata a velké modely AI, silnou hnací silou pro čínský sektor NEV, což umožňuje více souvisejícím podnikům vyrazit na cestu k umělé inteligenci.

Čínský výrobce vozidel Seres Group navrhl platformu magické kostky, kterou lze přizpůsobit různým typům automobilů a která může vyhovovat i různým výkonovým aplikacím.

Platforma integrovala špičkové technologie v oblasti bezpečnosti, výkonu, podvozku a softwaru automobilů, aby uživatelům poskytla lepší zážitky z jízdy, uvedl inženýr společnosti Chu Ťin-jüan.

Před třemi lety spolupracovala společnost Seres Group se společností Huawei na společném návrhu řady produktů AITO.

»Nyní mají všechny vozy AITO inteligentní jízdní funkce, dvě třetiny z nich mají inteligentní jízdní funkce vysoké úrovně. Asistenční jízdní funkce využívá třetina majitelů vozů,« uvedl Čang Sin-chaj, předseda představenstva společnosti Seres Group, a dodal, že s hloubkovým rozvojem inteligentního řízení se tyto podíly budou dále zvyšovat.

Tato spolupráce mezi čínskými internetovými společnostmi a firmami NEV se v zemi stala trendem.

V květnu letošního roku podepsala společnost 360 Group a čínská značka elektromobilů Zeekr dohodu o strategické spolupráci s cílem prozkoumat obchodní scénáře digitální výstavby a inteligentní transformace v oblasti NEV.

»Doufáme, že díky úspěchům skupiny 360 Group v oblasti digitální bezpečnosti se nám podaří ochránit digitální bezpečnost podniků NEV a také bezpečnost soukromí automobilů. Zaměříme se také na scénáře interakce člověka s automobilem a zlepšení efektivity provozního řízení automobilových podniků, čímž vytvoříme celý životní cyklus bezpečnosti a inteligentního zážitku,« uvedl Čou Chung-i, zakladatel společnosti 360 Group.

An Cchung-chuej, generální ředitel společnosti Zeekr Intelligent Technology, uvedl, že v éře inteligentního připojení věnují uživatelé větší pozornost zabezpečení dat a soukromí. Společnost se těší na další spolupráci se skupinou 360 Group v oblasti zabezpečení dat uživatelů v budoucnu.

Čínský sektor NEV si v období od ledna do května letošního roku udržel solidní dynamiku růstu. Výroba NEV se v prvních pěti měsících vyšplhala na 3,93 milionu kusů, což je o 30,7 % více než ve stejném období předchozího roku, zatímco prodej NEV vzrostl o 32,5 % na 3,9 milionu kusů.

Hranice chytrých automobilů se nadále rozšiřují. »Létající auto« vybavené několika rotory, pojmenované XPENG X2 a vyrobené společností XPENG, nedávno dokončilo svůj první let v oblasti Peking – Ťien-ťin – Che-pej.

Čang Jung-ťiou, manažer společnosti XPENG AEROHT, která je dceřinou společností XPENG, uvedl, že XPENG X2 má kompletní konstrukci z uhlíkových vláken a nabízí funkce automatického řízení, radarového zaměřování a automatického vyhýbání se překážkám.

XPENG X2 má maximální nosnost 160 kg, maximální konstrukční výšku letu 1000 metrů, maximální konstrukční rychlost letu 130 km za hodinu a dobu letu přibližně 25 minut po vzletu, dodal Čang.

Podle Čang Sin-chaje čínský automobilový průmysl přijal trend inteligence a propojení, který mu bude získávat stále více zákazníků z domova i ze zahraničí.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy