»Myslím, že staré názory na čínské společnosti jsou již pryč,« odpověděl s jistotou Julien Labbe, vedoucí evropského marketingu čínského výrobce projektorů XGIMI, na otázku, jaký názor mají evropští spotřebitelé na čínské výrobky.
Na veletrhu IFA 2023 v Berlíně, předním veletrhu spotřební elektroniky, Labbe řekl agentuře Xinhua, že dřívější představa evropských spotřebitelů o čínských výrobcích jako o levnějších a nekvalitních se změnila.
»Tuto změnu vidíme v odvětví chytrých telefonů, kde působí mnoho velkých čínských hráčů,« řekl Labbe. »U videoprojektorů je to stejné.«
Podle oficiálních webových stránek veletrhu IFA se na letošní ročník přihlásilo téměř 1300 čínských vystavovatelů. Čínské společnosti jako Hisense, TCL a Haier obsadily s různými produkty jedny z největších výstavních ploch.
Společnost XGIMI vstoupila na evropský trh teprve před dvěma lety, ale její podíl na trhu rychle roste s tím, jak se rozšiřuje její sortiment. Letos na veletrhu IFA společnost představila vlajkovou loď s hybridním laserovým a LED systémem, jehož cena je 1899 eur (2036 amerických dolarů).
Směřování na zahraniční trh vyšších cenových kategorií je strategií mnoha čínských výrobců domácích spotřebičů.
Společnost Hisense uvedla pro agenturu Xinhua, že »přechod na vyšší třídu výrobků je pro čínské podniky důležitým krokem ke globalizaci«. Televizory jsou hlavními produkty tohoto významného výrobce spotřebičů a elektroniky se sídlem v Čching-tao v čínské provincii Šan-tung.
Prezident skupiny Hisense Jü Č‘-thao ve svém projevu na veletrhu IFA 2023 poznamenal, že v posledních čtyřech letech došlo v odvětví spotřební elektroniky k převratným změnám, protože technologie umělé inteligence mění interakci člověka se stroji. Proto jeho společnost neustále modernizuje a optimalizuje své produkty a služby, aby byly inteligentnější a uživatelsky přívětivější.
Čínský výrobce domácích spotřebičů Haier rovněž sdělil agentuře Xinhua, že společnost buduje několik dceřiných značek a neustále zvyšuje podíl výrobků střední a vyšší třídy.
Mnoha čínským společnostem se úsilí o zlepšení image značky vyplatilo.
»Naše firma je velmi populární mimo Čínu, zejména v Německu, Švýcarsku a Rakousku,« uvedla Magda Teresa Partyková, manažerka PR a komunikace společnosti EcoFlow v Evropě. Společnost je čínským výrobcem energetických produktů a poskytovatelem řešení pro inteligentní domácnosti.
Společnost EcoFlow představila v Evropě přenosnou elektrocentrálu, kterou lze umístit na balkon a která umožňuje domácnostem ukládat solární energii a sledovat její spotřebu pomocí aplikace v chytrých telefonech. Partyková uvedla, že tento systém »dávající lidem nezávislost při vytváření vlastní energie« si na evropském trhu získal velkou oblibu.
Kromě toho, že čínská společnost poskytuje různé výrobky, jako jsou napájecí stanice, chytré chladničky a zařízení pro solární energii, nabízí zákazníkům dlouhou záruční dobu od 10 do 25 let, což pomáhá budovat důvěru spotřebitelů a prestiž značky.
»V Evropě se říká: ‚Jsem příliš chudý na to, abych si kupoval laciné věci‘,« řekla Partyková.
Začátkem letošního roku řekl viceprezident Čínské obchodní komory pro dovoz a vývoz strojírenských a elektronických výrobků Š‘ Jung-chung agentuře Xinhua, že čínský strojírenský a elektronický průmysl má značnou životaschopnost, relativně ucelené průmyslové řetězce a efektivní dodavatelské řetězce.
Čína je od roku 2009 největším světovým vývozcem strojírenských a elektrotechnických výrobků, dodal Š‘.
(Xinhua)