Čínské elektromobily vynikly na Pařížském autosalonu uprostřed rostoucí konkurence

Pařížský autosalon 2024 byl ukončen v neděli a výrobci elektromobilů (EV) z Číny, Evropy a Spojených států představili své nejnovější modely, zatímco konkurence na globálním trhu s elektromobily sílí.

Automobilky z těchto regionů vystavovaly své vozy vedle sebe, což návštěvníkům umožnilo porovnat technologie, ceny a kvalitu z první ruky.

»Lidé jsou připraveni bojovat proti klimatickým změnám a jezdit v elektromobilech, ale ne za každou cenu,« řekl Serge Gachot, ředitel Pařížského autosalonu, přičemž zdůraznil, že ceny jsou hlavním problémem.

Dodal, že čínští výrobci využívají inovace k tomu, aby snížili náklady, což z nich dělá celosvětově obávané konkurenty.

Navzdory probíhajícím obchodním třenicím a obavám z možných cel na dovážené čínské elektromobily převážila poptávka po cenově dostupných a kvalitních elektromobilech nad ochranářskými tendencemi. Testovací jízdy čínských modelů byly mezi evropskými návštěvníky populární a mnozí chválili jejich pokročilé funkce a dobrý poměr ceny a výkonu.

Lidé navštěvují pavilon společnosti Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC Group) na pařížském autosalonu 2024 během mediálního dne v Paříži, Francie, 14. října 2024. (Xinhua/Gao Jing)

Nákladová konkurenceschopnost

Několik významných evropských automobilek představilo levné elektromobily, které podle analytiků reagují na nákladovou konkurenceschopnost čínských soupeřů. Francouzská automobilka Renault představila svůj elektrický prototyp Twingo E-Tech, který má být uveden na trh v roce 2026 s cenou pod 20 000 eur (21 748 dolarů).

Renault také předvedl své elektrické modely R4 a R5, zatímco jeho značka Dacia propagovala model Spring, jehož cena se má pohybovat pod 20 000 eur (21 748 dolarů). BMW představilo cenově dostupné modely MINI, včetně verze vyrobené v Číně, vedle prémiových variant, jako je pětidveřový Aceman.

Data výzkumné firmy JATO ukazují, že průměrná maloobchodní cena bateriového elektromobilu v Číně byla v první polovině roku 2023 kolem 31 000 eur (33 710 dolarů), zatímco v Evropě činila 66 000 eur (71 770 dolarů) a ve Spojených státech 68 000 eur (73 945 dolarů).

Zatímco evropští výrobci pracují na snižování cen, čínští výrobci elektromobilů si získávají pozornost díky svým špičkovým technologiím, vysoce kvalitním vozům a luxusním interiérům nabízeným za konkurenceschopnější ceny. Jedním z vrcholných momentů autosalonu byl model AITO 9, který během 38 dnů ujel 15 000 kilometrů z Chongqingu do Paříže, přičemž projel 12 zemí.

Maxime, 15letý francouzský návštěvník, obdivoval design vozu a jeho špičkové zábavní systémy. »Auto působí jako svět technologií. Mohl bych tu spát celý den,« řekl.

Na stánku BYD byla další návštěvnice jménem Vanessa obzvlášť ohromena luxusním SUV Yangwang U8 a modelem Sealion 7. Uvedla, že dříve řídila Renault, ale po zhlédnutí čínských elektromobilů konstatovala, že tyto vozy nabízejí lepší kvalitu, pokročilejší technologie a stylovější interiéry než evropské modely ve stejné cenové kategorii.

Žena navštěvuje pavilon čínské automobilky FAW-Hongqi na pařížském autosalonu 2024 během mediálního dne v Paříži, Francie, 14. října 2024. (Xinhua/Gao Jing)

Spolupráce místo konkurence

Navzdory geopolitickým rizikům mnoho automobilových výrobců zdůraznilo význam přeshraniční spolupráce na stále konkurenčnějším trhu. Pařížský autosalon poskytl platformu pro výměnu myšlenek a prozkoumání partnerství.

V posledních letech se spolupráce mezi čínskými a západními společnostmi rozšířila. Tesla má svou šanghajskou Gigafactory, která se stala globálním výrobním centrem, zatímco Dacia Spring od Renaultu, vyvinutá v Číně, patří mezi nejprodávanější vozy v Evropě.

Na autosalonu představila společnost Leapmotor ve spolupráci se Stellantis kompaktní elektrické SUV B10, které bude vyráběno v Polsku pro evropské zákazníky.

Generální ředitel Stellantis Carlos Tavares uvedl, že globální automobilový průmysl má ze spolupráce užitek, a zdůraznil velkou poptávku po cenově dostupných, kvalitních elektromobilech a to, jak jejich partnerství pomůže tuto poptávku uspokojit.

Generální ředitel Leapmotor International Xin Tianshu poznamenal, že tato spolupráce využívá silné stránky obou firem. „Leapmotor přináší technologické a nákladové výhody, zatímco Stellantis nabízí globální prodejní a výrobní kapacity,“ řekl.

»Tato premiéra zdůrazňuje rychlý růst společnosti Leapmotor v Evropě, kde má již více než 200 prodejců ve 13 trzích a cílem je dosáhnout 500 prodejních míst do roku 2025,« uvedla společnost Leapmotor.

Nicolas Caillault, generální ředitel společnosti Car East France a prodejce čínské značky Hongqi, zdůraznil klíčovou roli mezinárodní spolupráce. »Spojené státy potřebují Čínu a Evropa potřebuje Čínu. Je pro nás nutné spolupracovat,« řekl.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy