Čínská zimní ekonomika nabírá na síle, sportovní události a kulturní turismus podněcují zaujetí veřejnosti

Harbin Ice-Snow World nacházející se v nejsevernější čínské provincii Chej-lung-ťiang, dechberoucí ledový park známý svými oslnivými ledovými sochami, je nyní jednou z nejžhavějších turistických destinací v Číně.

Během osmidenních oslav Svátku jara, které skončily v úterý, bylo do parku uskutečněno více než 610 000 návštěv. Denní návštěvnost v sobotu přesáhla 100 000, což stanovilo nový rekord pro jednodenní návštěvnost. Od začátku sezóny park přivítal více než 2,66 milionu návštěvníků.

Nadšení pro ledový a sněhový turismus není omezeno pouze na Harbin, ale je cítit po celé zemi. Díky ambiciózním plánům a rostoucímu zájmu veřejnosti má čínská zimní ekonomika potenciál stát se základním kamenem kulturní a ekonomické krajiny země, poznamenali odborníci v nejnovější epizodě China Economic Roundtable, multimediální diskusní show pořádané tiskovou agenturou Sin-chua.

ZIMNÍ OBJETÍ

Stále rostoucí popularita Harbin Ice-Snow World je částečně přičítána blížícímu se pořádání Asijských zimních her 2025 ve městě, což bude druhá velká zimní sportovní událost v Číně po Zimních olympijských hrách v Pekingu 2022.

Aj Jü, vysoký úředník Generální administrativy sportu Číny, uvedl, že úspěch Zimních olympijských her v Pekingu 2022 přetvořil vztah Číny k zimním sportům a změnil podobu ledových a sněhových aktivit po celé zemi.

Veřejné nadšení pro zimní sporty prudce vzrostlo a rozšířilo se daleko za tradiční centra, jako je Chej-lung-ťiang. Trend se nyní posouvá na jih, západ i východ, přičemž aktivity již nejsou omezeny pouze na zimu, ale jsou dostupné po celý rok, jak uvnitř, tak venku, uvedl Aj.

Taj Pin, prezident Čínské akademie cestovního ruchu, zdůraznil roli technologií a investic v propagaci zimních sportů, přičemž umělý sníh a ledové zařízení zpřístupňují zimní sporty i v nejteplejších regionech.

Průzkum akademie ukázal, že více než 70 procent respondentů je ochotno se zapojit do zimních rekreačních aktivit, přičemž více než 60 procent plánuje udržet nebo zvýšit své výdaje na zimní turismus. Zimní sezóna 2024-2025 by měla přilákat přibližně 520 milionů cest a vygenerovat přes 630 miliard jüanů (asi 87,87 miliardy amerických dolarů) v příjmech z cestovního ruchu.

Zima se vyvinula ze sezóny útlumu na období živých aktivit, poznamenal Taj. »V minulosti zima znamenala mrazivé teploty a přerušení každodenního života. Nyní lidé přijímají chlad a objevují severní regiony.«

VÍCE NEŽ JEN ZÁBAVA

Čínská zimní ekonomika není jen o sportu a cestovním ruchu; také výrazně podporuje růst v oblasti výroby a služeb, uvedli odborníci.

Pcheng Fu-wej, vysoký úředník Národní komise pro rozvoj a reformy, poznamenal, že odvětví vytvořilo strukturu »dvojího motoru«, v níž vedou výroba a služby spojené se zimními aktivitami.

»Čína nyní vyrábí kompletní sortiment zimního sportovního vybavení, od osobního vybavení až po špičkové stroje na výrobu sněhu a rolby na úpravu svahů. V roce 2023 dosáhly tržby za zimní vybavení přibližně 22 miliard jüanů,« uvedl.

Související sektory služeb také prosperují, přičemž zimní sporty podporují růst v oblastech, jako je pořádání akcí, stravování, ubytování a školení.

Chej-lung-ťiang například vyvinul špičkové technologie, jako je robotické vyřezávání ledu, a stal se centrem pro testování a zdokonalování automobilů v extrémně chladných podmínkách. »Díky robotice jsou naše ledové sochy stavěny rychleji a efektivněji,« uvedl Čchi Pin, zástupce ředitele odboru kultury a cestovního ruchu provincie Chej-lung-ťiang.

Objevují se také nové kulturní zážitky, jako jsou horké prameny v zasněžených polích a koncerty, které dále obohacují ekosystém zimního turismu, poznamenal Taj.

ABY SNĚHOVÁ KOULE STÁLE ROSTLA

Čína se snaží využít své rozsáhlé ledové a sněhové zdroje k podpoře ekonomického růstu a zdvojnásobuje svůj závazek k rozvoji zimní ekonomiky, která zahrnuje sport, kulturu, vybavení a turismus.

Odvětví již dosáhlo bilionového jüanového rozsahu a země si klade za cíl jej do roku 2027 rozšířit na 1,2 bilionu jüanů a do roku 2030 na 1,5 bilionu jüanů, podle oficiálního pokynu vydaného v roce 2024.

K dosažení těchto cílů vláda integruje zimní sporty a cestovní ruch do svých národních rozvojových plánů. »Budeme i nadále podporovat toto odvětví prostřednictvím politik, financování a rozvoje infrastruktury,« uvedl Pcheng a dodal, že klíčové regiony, jako jsou Chej-lung-ťiang a Sin-ťiang, obdrží cílenou podporu, aby se staly světovými destinacemi pro zimní sporty.

Plánuje se také udržení dynamiky účasti na zimních sportech, rozšíření jejich dosahu a propojení sportovních událostí s turismem, uvedl Aj.

Pro další využití potenciálu odvětví Taj vyzval k rozšíření hodnotového řetězce zimního průmyslu. To zahrnuje kombinaci zimního vybavení s osobním vybavením a vytváření nových cestovních tras, vše s cílem vybudovat robustní ekosystém zimní ekonomiky.

Konečným cílem je učinit zimní sporty a turismus nedílnou součástí života lidí, dodal Taj. »Když si lidé zamilují zimní aktivity, bude položen pevný základ pro prosperující zimní ekonomiku.«

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy