Čína, která je významným trhem a světovým lídrem v oblasti inovací, nabízí další příležitosti pro spolupráci mezi čínskými a německými společnostmi, uvedl Jochen Goller, prezident a generální ředitel BMW Group Region China.
»Čína je nyní velkým trhem a také lídrem v oblasti inovací,« uvedl Goller v nedávném písemném rozhovoru pro agenturu Xinhua s tím, že tato země transformovala automobilový průmysl v určitých oblastech na vedoucí pozici v oblasti technologií.
Čína se stala největším světovým trhem s vozidly na obnovitelné zdroje energie a celosvětovým lídrem ve výrobě baterií, komponentů pro elektromobily a v mnoha dalších aspektech, dodal Goller.
BMW v Číně založilo čtyři výzkumná a vývojová centra v Pekingu, Šanghaji, Šen-jangu a Nankingu a také společnost Lingyue Digital Information Technology Co., Ltd., která se zaměřuje na vylepšování digitálních služeb pro zákazníky, uvedl.
»To odráží vysoký stupeň kvality našeho vývoje v oblasti inovací,« poznamenal Goller.
Výrobní základna BMW Brilliance Automotive (BBA) v Šen-jangu, hlavním městě severovýchodní čínské provincie Liao-ning, je se dvěma závody na výrobu vozidel, výzkumným a vývojovým centrem a továrnou na pohonné jednotky největší výrobní základnou v celosvětové výrobní síti BMW Group.
Goller vyzdvihl inovační prostředí v Číně a uvedl, že výzkumný a vývojový tým BMW v Číně se za poslední tři roky ztrojnásobil. Více než 3200 konstruktérů, inženýrů, specialistů na vozidla využívající nové energie a softwarových specialistů úzce spolupracuje s čínskými technologickými partnery na tvorbě špičkových inovací.
Generální ředitel rovněž zmínil, že v Číně v současné době působí více než 460 místních dodavatelů a jejich počet spolupracujících s bavorskou společností stále roste.
»Do Číny přinášíme technologie v rámci dodavatelského řetězce automobilového průmyslu,« uvedl. »Využíváme čínských schopností v automobilovém průmyslu, například v oblasti digitalizace a elektromobility.«
Goller vidí perspektivu spolupráce mezi oběma stranami optimisticky, zejména v oblasti udržitelnosti a oběhového hospodářství. »Velký růst oběhového hospodářství bude vidět zejména v Číně. Doufejme, že se jedná o oblast, která Německo a Čínu sblíží.«
Vyjádřil svou důvěru ve střednědobou a dlouhodobou perspektivu rozvoje Číny a řekl: »Je to přesně ta cesta, kterou se dá vyhrát v rámci procesu otevírání se automobilového průmyslu. Vytvořil se velmi silný trh a zároveň došlo k velkému kvalitativnímu rozvoji.«
(Xinhua)