Čína otevřela první vysokorychlostní železnici vedoucí přes moře

Nejrychlejší čínská vysokorychlostní železnice vedoucí přes moře, která se pyšní maximální rychlostí 350 kilometrů za hodinu, zahájila ve čtvrtek provoz a spojuje města Fu-čou a Sia-men na západním pobřeží Tchajwanského průlivu.

Z Fu-čou, hlavního města východočínské provincie Fu-ťien, vyjel v 9.15 hodin ráno rychlovlak Fu-sing, který tak zahájil provoz 277 km dlouhé vysokorychlostní železnice Fu-čou-Sia-men-Čang-čou.

Podle společnosti China State Railway Group Co., Ltd., provozovatele železnic v Číně, je tato železnice první svého druhu v Číně a zkracuje dobu jízdy mezi Fu-čou a Sia-menem, dvěma velkými městy v provincii Fu-ťien, na 55 minut.

Železnice se zastávkami ve městech Fu-čou, Pchu-tchien, Čchüan-čou, Sia-men a Čang-čou je nejnovějším megaprojektem infrastruktury, který byl zahájen s cílem zlepšit dopravní spojení v provincii Fu-ťien, jejíž dopravní možnosti a efektivita byly dlouho omezovány hornatým terénem.

Letecký pohled na nově vybudované nádraží v Sia-menu FOTO – CFP

Výstavba inteligentní vysokorychlostní železnice

Železnice, jejíž výstavba byla zahájena v roce 2017, je vybavena inteligentními technologiemi, včetně internetu věcí, edge computingu a geografického informačního systému, a činí tak další krok vpřed v budování inteligentní dopravy v zemi.

Má také úchvatný výhled na moře, neboť 19,9 kilometru kolejí je postaveno nad mořem a překonává zátoky Čchüan-čou, Mej-čou a An-chaj po mostech, jejichž vybudování bylo podle inženýrů mimořádně náročné.

Trasa vysokorychlostní železnice Fu-čou-Sia-men-Čang-čou. FOTO – China State Railway Group Co., Ltd.

»Tato železniční trať kombinuje téměř všechny výzvy, které se vyskytly při výstavbě předchozích projektů vysokorychlostních železnic,« uvedl Li Pching-čuo, projektový manažer společnosti China Railway Siyuan Survey and Design Group Co., Ltd., která projekt železnice navrhla.

Podle Liho se při stavbě tří mostů podařilo úspěšně překonat překážky, které představují silný vítr, vysoké vlny, hluboké vody a korozivní charakter mořského prostředí. Dodal, že železnice byla vyztužena i proti zemětřesení, protože prochází oblastí s vysokou seizmickou aktivitou.

(pr)

Související články

7 KOMENTÁŘŮ

  1. Teda když si člověk uvědomí, že to je skoro jako vzdálenost napříč naší republikou, je to až děsivý, že to zvládnou projet do hodiny, u nás by to bylo vlakem tak za pět hodin minimálně a to nepočítám přestupy a ani tu nemáme moře a zemětřesení

  2. Než my se k něčemu takovému dopracujeme, tak oni už tam budou mít hyperloop a železnice bude patřit na propadlište dějin

  3. Mám obavu, že u nás před budováním vysokorychlostních tratí dostanou přednost tanky a stíhačky. VRTky mají u nás už tak značné zpoždění. Přitom se na jejich přípravě pracuje. Bylo by moc zlé, kdyby se ta práce prohospodařila.

  4. Já bych je sem pozval, aby to udělali u nás, ale s jejich tempem vy to bylo za tejden, tak nevím, jestli by se jim takováhle brigáda vyplatila 😀

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy