»Nedávný pařížský letecký veletrh poukázal na slibné oživení leteckého průmyslu. Společnost Airbus je i nadále odhodlána dosahovat na čínském trhu úspěchů,« uvedl George Sü, výkonný ředitel společnosti Airbus China, v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua.
Sü na týdenním mezinárodním leteckéém veletrhu Paris Air Show 2023, který skončil v neděli, prohlásil, že vysoce konkurenceschopný trh leteckého průmyslu Číny přinese kvůli snahám o snižování emisí uhlíku nové příležitosti.
Na leteckém veletrhu se sešli světoví letečtí giganti, včetně společností Boeing a Airbus, aby předvedli nejmodernější technologie a představili budoucnost leteckého průmyslu.
„Všichni touží po spolupráci a poptávka na trhu je zřejmá,“ řekl Sü. Z prognózy globálního trhu na rok 2023, kterou 13. června zveřejnila společnost Airbus, vyplynulo, že poptávka po nových osobních a nákladních letadlech by měla v letech 2023 až 2042 dosáhnout 40 850 strojů. Z tohoto celkového počtu se očekává, že přibližně 9440 letadel, tj. 23 %, půjde na čínský trh.
»Čínský trh letecké dopravy se rychle zotavil. Těšíme se na další vyjednávání s čínskými leteckými společnostmi,« dodal Sü. »Čína v posledních třech letech prokázala velkou houževnatost svého průmyslu.«
Spolupráce mezi Airbusem a jeho čínskými partnery zahrnuje podle Süa celý průmyslový řetězec, od nákupu, výroby a instalace významných komponentů až po konečnou montáž a dodávku letadel.
»S našimi čínskými partnery nyní pracujeme na dalším posilování konkurenceschopnosti produktů. Věříme, že s rozvojem čínského leteckého průmyslu se v Číně objeví více globálně konkurenceschopných dodavatelů.«
Sü prohlásil, že snižování emisí uhlíku v letectví bude mít na toto odvětví významný dopad a poskytne mu tolik potřebný impuls.
Při předchozí návštěvě Číny podepsalo vedení společnosti Airbus novou dohodu s China National Aviation Fuel Group Corporation o zintenzivnění spolupráce při výrobě a vývoji společných standardů pro udržitelná letecká paliva, biopaliva používaná k pohonu letadel s menší uhlíkovou stopou.
Přechod od fosilních paliv k šetrným leteckým palivům má zásadní význam pro dosažení nulových čistých emisí v celosvětovém leteckém provozu do roku 2050. V této souvislosti Sü uvedl, že Čína může přispět k dekarbonizaci letectví díky svým bohatým zdrojům obnovitelných paliv.
(Xinhua)