Čína hnací silou inovací a elektromobility BMW, říká generální ředitel 

Generální ředitel německé automobilky BMW popsal Čínu jako svůj největší globální trh s »obrovským významem« a přední centrum technologií a inovací. 

V nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua zdůraznil generální ředitel BMW Oliver Zipse roli Číny jako průkopníka v přijímání technologií a rozhodování o nákupech na základě inovací. »Chcete-li pochopit, co bude pohánět svět zítra, musíte předvídat, co se děje v Číně,« řekl. 

BMW zřídilo své největší výzkumné a vývojové centrum mimo Německo právě v Číně. Společnost provozuje inovační základny v Pekingu, Šanghaji, Šen-jangu a Nankingu, které se zaměřují na vývoj vozidel, digitální služby, softwarové systémy a autonomní řízení. 

Zipse ocenil čínskou strategii nových energetických vozidel (NEV) a popsal ji jako inkluzivní a pragmatickou. Tato strategie zahrnuje bateriová elektrická vozidla, plug-in hybridy a vozidla na palivové články. »Je orientovaná na výsledky a oproštěná od dogmat,« uvedl. 

»Toto je nejslibnější a nejefektivnější způsob, jak zajistit, aby trh přijal elektromobilitu,« dodal Zipse. Zdůraznil také shodu mezi čínským přístupem a závazkem BMW k technologické otevřenosti, která zákazníkům nabízí široké spektrum řešení mobility. 

A BMW i5 electric car produced by BMW Brilliance Automotive (BBA) is displayed at an innovation achievements exhibition of the 2024 Global Industrial Internet Conference in Shenyang, northeast China’s Liaoning Province, Sept. 12, 2024. (Xinhua/Zhang Lei)

Čínský trh NEV zaznamenal rychlý růst, přičemž prodeje dosáhly v roce 2023 9,5 milionu kusů a letos by měly dosáhnout 11,5 milionu, uvádí Čínská asociace výrobců automobilů. 

BMW aktivně přispívá k tomuto růstu. Za první tři čtvrtletí letošního roku se prodeje jeho bateriových elektrických vozidel v Číně meziročně zvýšily téměř o 10 procent. 

V dubnu BMW oznámilo další investici ve výši 20 miliard jüanů (2,74 miliardy amerických dolarů) na modernizaci svého výrobního závodu v Šen-jangu, svého největšího mimo Německo. Tato expanze cílí na výrobu NEV. 

»Naše investice podtrhují náš dlouhodobý závazek vůči Číně a potenciál, který zde vidíme do budoucna,« uvedl Zipse. Výroba nové generace elektrických modelů BMW, nazývaných »Neue Klasse«, by měla v tomto závodě začít v roce 2026. 

Při příležitosti 30. výročí BMW v Číně se Zipse zamyslel nad rostoucí přítomností společnosti v zemi a spoluprací s čínskými partnery, jako jsou CATL a univerzita Tsinghua, stejně jako s přibližně 500 místními dodavateli. »Jsme doma v Číně,« řekl. 

Zipse také vyjádřil nesouhlas s rozhodnutím Evropské unie uvalit dodatečná cla na dovoz čínských elektromobilů. »Volný obchod byl – a vždy bude – naším vodítkem,« zdůraznil a varoval, že cla by mohla narušit globální obchodní modely a omezit nabídku elektromobilů v Evropě, což by nakonec bránilo snahám o dekarbonizaci. 

Místo toho Zipse vyzval k posílení partnerství mezi evropskými a čínskými automobilkami. »Globální výzvy, jako jsou klimatické změny, lze řešit pouze společně. Vidím velký potenciál ve vytváření takových spoluprací napříč hranicemi a regiony,« uvedl.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy