Německý oficiální představitel Stefan Schweitzer nedávno pochválil čínský automobilový průmysl a vyzdvihl zejména jeho celosvětové prvenství v integraci elektromobilů s mobilními telefony.
Schweitzer jako ředitel Sárské rady pro hospodářský rozvoj v Německu pronesl tyto poznámky během své říjnové návštěvy čínských společností vyrábějících vozidla na alternativní pohon.
S rostoucí spoluprací mezi Čínou a Německem v oblasti vozidel na nové energie (NEV) podporují obě země hlubokou interakci a využívají ekologický rozvoj k dosažení vzájemných výhod a oboustranně výhodných výsledků v tomto odvětví.
Německý výrobce luxusních automobilů Audi AG stále investuje peníze v Číně. Ve spolupráci s přední čínskou automobilkou FAW Group Co., Ltd. byl v červnu 2022 v severovýchodním čínském městě Čchang-čchun zahájen projekt Audi FAW NEV s investicí přes 30 miliard jüanů (asi 4,2 miliardy amerických dolarů).
Jedná se o první výrobní základnu společnosti Audi pro čistě elektrická vozidla v Číně, která by měla zahájit provoz na konci roku 2024 a jejíž plánovaná roční výrobní kapacita činí přibližně 150 000 vozidel.
Jako globální lídr v oblasti energetických systémů a internetu věcí (IoT) se společnost Infineon Technologies AG ve fiskálním roce 2023 podílí na celosvětových tržbách v oblasti Velké Číny 32 procenty.
»Nadcházející desetiletí představuje období rozvoje ‚dvojího hnacího motoru‘, přičemž dekarbonizace a digitalizace jsou dva rozhodující faktory,« řekl David Poon, senior viceprezident společnosti Infineon Technologies AG a prezident Infineon Technologies Greater China.
»Doufáme, že prostřednictvím našeho ‚integrovaného‘ inovačního ekosystému budeme spolupracovat s místními partnery v regionu Velké Číny, abychom společně podpořili udržitelný rozvoj celé společnosti,« uvedl Poon. Také expanze čínských podniků v Německu nabírá na obrátkách, což podporuje vzájemně prospěšný »oboustranný příliv«.
Čínská high-tech společnost SVOLT Energy Technology Co., Ltd. se sídlem ve městě Čchang-čou ve východočínské provincii Ťiang-su hodlá v německém Sársku vybudovat evropský závod na zpracování a montáž bateriových modulů, do kterého investuje přibližně dvě miliardy eur (asi 2,2 miliardy amerických dolarů). Kromě toho společnost BYD uzavřela partnerství s německou společností SIXT, která se zavázala k odběru 100 000 vozidel během příštích šesti let.
»Čína je světovým lídrem v oblasti elektromobilů a celosvětově velmi rychle roste. Rychlá adaptace na vedoucí postavení Číny a její rychlý globální růst vyžaduje pozornost všech trhů na světě,« řekl Helmut Stettner, generální ředitel společnosti Audi FAW NEV Company Ltd.
(Xinhua)