Po více než čtyřech letech na čínském trhu má česká společnost na sportovní výživu Amix na letošním Čínském mezinárodním veletrhu importu (CIIE) v Šanghaji hlavní cíl: rozšířit svůj dosah na rostoucím čínském trhu.
»Jsme potěšeni, že se letos tohoto veletrhu účastníme. Jelikož již máme zavedené podnikání, myslíme si, že CIIE je vynikající příležitost k jeho dalšímu rozvoji,« uvedl obchodní manažer Amixu Ondřej Novotný v nedávném rozhovoru pro agenturu Xinhua před svým odjezdem na veletrh do Číny.
»CIIE je veletrh zaměřený na širší veřejnost, nejedná se o specializovaný veletrh pro sportovní výživu, a proto bychom se rádi spojili s novými potenciálními zákazníky a prodejci v Číně, kteří se zaměřují na mainstreamové produkty, které také nabízíme v našem portfoliu Amix,« vysvětlil.
Na letošním veletrhu plánuje společnost představit populární produkty, jako jsou doplňky testosteronu a multivitaminy, spolu s novými produkty pro mainstreamový čínský trh, včetně proteinových tyčinek. Společnost chce oslovit širší publikum mimo specializovaný trh pro posilovny.
»Dalším cílem, který bychom chtěli splnit během letošního veletrhu, je pomoci našemu čínskému dovozci najít nové potenciální sub-distributory, abychom mohli rozšířit naše pokrytí čínského trhu,« dodal.
Novotný společně s generálním manažerem Amixu Josefem Bukvicem odjíždí v pondělí do Šanghaje, aby se podruhé zúčastnili CIIE. Jejich první návštěva v roce 2019, která začínala »od nuly«, znamenala milník, vedoucí k partnerství s místním dovozcem a zahájení jejich podnikání v Číně o šest měsíců později.
Novotný označil Čínu a jihovýchodní Asii za »potenciální nové centrum světové ekonomiky« a vysvětlil, proč se rozhodli vstoupit právě na čínský trh. »Pokud máte dobře zavedenou, silnou společnost prodávající globálně, je nemožné, abyste zde nebyli přítomni.«
»Byznys se sportovní výživou se v Číně rychle rozvíjí a dobře funguje. Právě proto se na tento trh zaměřujeme. A i když to není náš největší trh, stále zde vidíme významný potenciál,« dodal.
Poslední čtyři roky Amix aktivně prodává své produkty v Číně, podporován rozmachem e-commerce sektoru.
»E-shop platformy jsou nyní dominantním kanálem pro prodej našich produktů. E-commerce má široké pokrytí a díky němu můžeme naše produkty a informace o nich rychle dostat k širokému publiku,« popsal Novotný růst společnosti jako »poměrně silný«.
CIIE, nyní ve svém 7. ročníku, je považován za důležitou platformu pro zahraniční firmy jako Amix pro rozšíření na čínský trh. Letošní výstava, která probíhá od 5. do 10. listopadu, pokrývá více než 360 000 metrů čtverečních — což odpovídá 50 standardním fotbalovým hřištím — a očekává se účast 3 496 vystavovatelů ze 129 zemí a regionů.
Novotný popsal CIIE jako vynikající veletrh pro navazování partnerství a představení značky v Číně. »Je to skvělá příležitost, jak se představit čínské veřejnosti a trhu a získat pozornost hned od prvního dne,« řekl.
(Xinhua)