Britský trh je otevřený čínským značkám elektromobilů, říká lídr automobilového průmyslu

Do Velké Británie se dostává stále více čínských automobilových značek, zejména značek elektromobilů (EV), a britští spotřebitelé jsou tomu otevřeni, řekl agentuře Xinhua jeden z předních představitelů britského automobilového průmyslu.

Pokud je obchod veden svobodně a spravedlivě, jsou přicházející čínské značky přínosem jak pro britské spotřebitele, tak pro průmysl, uvedl Mike Hawes, výkonný ředitel Společnosti výrobců a prodejců automobilů (SMMT). Příchod těchto značek na britský trh stimuluje konkurenci, která následně podporuje inovace, vysvětlil.

Britský trh byl vždy velmi otevřený a konkurenceschopný, řekl Hawes agentuře Xinhua. »To je důvod, proč nyní do Spojeného království přichází mnoho nových značek,« řekl.

Čína je jedním z největších světových trhů s automobily, stejně jako výrobců a exportérů automobilů, zdůraznil Hawes. Země rychle směřuje k výrobě a prodeji elektrických vozidel a disponuje takovými úsporami plynoucími z rozsahu, které jí pomohou konkurovat na mezinárodní úrovni.

Návštěvníci se seznamují s vozidly na nové energie čínské automobilky BYD během 27. mezinárodního autosalonu pro oblast Kuang-tung-Hong Kong-Macao ve výstavním centru v Šen-čenu v jihočínské provincii Kuang-tung, 16. června 2023. FOTO – Xinhua/Liang Xu

Údaje Čínské asociace výrobců automobilů ukazují, že vývoz čínských vozidel na nové energie (NEV), včetně čistě elektrických i hybridních vozidel, se v roce 2023 vyšplhal o 77,6 % na více než 1,2 milionu kusů.

Spolupráce mezi Spojeným královstvím a Čínou v automobilovém průmyslu představuje způsob, jak sdílet investiční náklady a reagovat tak na největší výzvy globálního průmyslu, jako je elektrifikace a autonomní vozidla, uvedl Hawes.

Spolupráce také pomáhá identifikovat řešení a inovace z jiných částí světa. »Ve Velké Británii máme velmi úzké vztahy mezi průmyslem a akademickou sférou, a tak mnoho čínských značek již ve Velké Británii zřídilo svá výzkumná a vývojová centra,« dodal Hawes.

Hawes sice připustil, že kvůli politické a ekonomické nejistotě bylo ve Velké Británii v posledních pěti až šesti letech obtížné investovat, zdůraznil však, že britský automobilový průmysl vloni zaznamenal obrovské investice.

Návštěvníci si zkoušejí simulátor inteligentního snímacího systému na výstavní ploše čínské automobilky BYD během 20. ročníku Šanghajské mezinárodní výstavy automobilového průmyslu v Šanghaji na východě Číny, 24. dubna 2023. FOTO – Xinhua/Fang Zhe

Podle SMMT se do průmyslu v roce 2023 nalilo 23,7 miliardy britských liber (asi 29 miliard amerických dolarů) investic, což je více než v předchozích sedmi letech dohromady.

Hawes uvedl, že toto »masivní vyjádření důvěry« připravilo zemi na přechod od spalovacích motorů k elektrickým vozidlům.

Soukromé spotřebitele ve Spojeném království však podle něj odrazují poměrně vysoké ceny elektromobilů. SMMT spolupracuje s vládou, aby se pokusila získat daňové úlevy pro soukromé spotřebitele.

Hawes rovněž vyzval k vybudování většího počtu veřejných dobíjecích stanic po celé zemi, a to i na ulicích, parkovištích a v nákupních centrech.

Podle vlády bylo k 1. lednu letošního roku ve Velké Británii 53 677 veřejných dobíjecích míst pro elektromobily.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy