Británie schválila výstavbu dálničního tunelu poblíž Stonehenge

Britské úřady schválily plány na výstavbu silničního tunelu vedle kamenného prstence Stonehenge v anglickém hrabství Wiltshire. Oznámil to v pátek kanál Sky News s odvoláním na britské ministerstvo dopravy.

Stavba tunelu by podle agentury měla být součástí úpravy dálnice A303, která spojuje jihozápad Anglie a Londýn, který trpí akutními problémy s dopravními zácpami. »Ministr považuje za důležité, aby volné a bezpečné spojení mezi jihovýchodem a jihozápadem sloužilo také k vytváření pracovních míst, včetně cestovního ruchu a bydlení,« uvedlo ministerstvo v prohlášení. Ministerstvo dopravy také poznamenalo, že po provedení prací budou moci návštěvníci stavby »pozorovat kamenný kruh, aniž by byli rušeni pohledy a zvuky automobilové dopravy«.

Před dvěma lety UNESCO varovalo britské úřady, že v případě realizace projektu automobilového tunelu by Stonehenge mohlo být vyškrtnuto ze seznamu světového dědictví.

Jak poznamenala Sky News, odpůrci silničních prací mají stále možnost projekt napadnout u soudu.

Osud Stonehenge

Stonehenge je skupina obřích kamenů vysokých až 6,5 m, zasazených do kruhu na Salisburské pláni v letech 3000 až 2000 před naším letopočtem. Památník, který se nachází 130 km od Londýna, se nedochoval v původní podobě, ale mnohatunové stojící kameny stále působí silným dojmem. Samotné Stonehenge a jeho okolí, které je i z hlediska archeologie mimořádně zajímavé, bylo v roce 1986 zařazeno na seznam světového dědictví UNESCO.

Dálnice A303 prochází jen něco málo přes 100 metrů od kamenného kruhu. Plánuje se, že projekt úpravy dálnice posune její část o 50 metrů dál od kamenů a převede ji do tříkilometrového podzemního tunelu, čímž se zlepší pěší přístup ke Stonehenge a místo se stane klidnějším a pokojnějším poutním místem návštěvníky z celého světa. Někteří odpůrci projektu, včetně nejvyššího druida Arthura Pendragona, se domnívají, že tunel by mohl být jen minimálně jedenapůlkrát delší, ale náklady na stavbu se již nyní odhadují na 1,7 miliardy liber (2,23 miliardy dolarů). Někteří aktivisté se domnívají, že by se tunel neměl stavět vůbec, protože by práce zničily mnoho cenných archeologických materiálů.

(jb)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy