Samořídící vozidla NEV v univerzitní vesnici ohromují zahraniční studenty-sportovce

Nasednout do samořiditelného autobusu v univerzitní vesnici v Čcheng-tu byl pro třiadvacetiletého Iana Skirkeyho během probíhajících 31. světových univerziádních her v Čcheng-tu, hlavním městě jihozápadní čínské provincie S‘-čchuan, naprosto působivý zážitek.

»Celý zážitek je naprosto úžasný a je to skvělá příležitost, jak si osahat vyspělé čínské technologie,« řekl Skirkey, gymnasta ze Spojených států amerických, a dodal, že díky hrám dostal také příležitost letět do Číny a poznat její historii a kulturu.

Vzhledem k tomu, že se na akci objevují některé nízkouhlíkové technologie, stává se významným bodem programu zážitek ze samočinné jízdy vozidel na nové energie (NEV).

V univerziádní vesnici se zážitková stanice pro samočinnou jízdu stala nejoblíbenějším místem mezi studenty-sportovci a kouzlo samočinné jízdy si přijeli vyzkoušet sportovci z mnoha zemí, včetně těch z Polska, Chorvatska, Indie, Jihoafrické republiky, Nizozemska, Spojených států a dalších zemí.

Mnoho studentů-sportovců vytáhlo své mobilní telefony, aby si pořídili fotografie, a dokonce se podepsali jménem své země na autobus. Studenti-sportovci z Jihoafrické republiky také vytáhli stereo a pouštěli si v autobuse hudbu.

»Skvělé, je to jako pořádat večírek v autobuse bez řidiče,« řekl jeden ze sportovců.

Pro tuto akci poskytla společnost Mogo.ai, dodavatel samořídicích technologií a provozních služeb v Číně, přibližně 70 vozidel NEV.

»Některá z těchto vozidel jsou samořiditelná, což sportovcům, hostům a přátelům z médií z celého světa nabídne zážitek z cestování na špičkové úrovni,« uvedl Wej Ťia-sing, člen zážitkového týmu, a dodal, že projekt je také plně v souladu s koncepcí, podle níž se univerzitní hry stanou ekologickou událostí.

Podle dopravních předpisů je rychlost jízdy v univerziádní vesnici omezena na 20 km za hodinu. Během akce by měl každý autobus přepravovat přibližně 10 osob a celý projekt by měl obsloužit desítky tisíc cestujících.

Mezi všemi typy autobusů je jeden model nazvaný MOGO BUS M1, který má odstraněný volant, plynový pedál a brzdu, má prostorovou kabinu, informační propojení s více obrazovkami v autobuse a poskytuje 3D vykreslování obrazu z různých perspektiv. Dokáže také dosáhnout interakce mezi člověkem a strojem, což umožňuje sportovcům po celém světě pocítit zážitek ze samořízení s velkým porozuměním pro technologie budoucnosti.

Podle Weje je program v provozu v 19 čínských regionech na úrovni provincií, včetně Pekingu, Chu-peji, Chu-nanu, Jün-nanu a Šan-tungu.

Čínský sektor NEV vstoupil do nové fáze vysoce kvalitního rozvoje, která se vyznačuje trvalým nárůstem výroby, prodeje, vývozu a spotřebního potenciálu. Do července letošního roku přesáhla kumulativní produkce vozidel NEV v Číně 20 milionů kusů.

Silný rozvoj tohoto odvětví přichází v souvislosti se snahou Číny dosáhnout do roku 2030 maximální úrovně emisí oxidu uhličitého a do roku 2060 dosáhnout uhlíkové neutrality.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy