Vzkvétající cestovní ruch podporuje kulturní výměny mezi Čínou, Japonskem a Jižní Koreou

Čína, Japonsko a Jižní Korea se v pondělí na svém devátém třístranném summitu dohodly, že rok 2025 a 2026 bude vyhlášen rokem čínsko-japonsko-jihokorejské kulturní výměny.

Geograficky blízcí a kulturně propojení tři východoasijští sousedé se mohou pochlubit silnou mezilidskou a kulturní výměnou a vzkvétající cestovní ruch dává vzájemným vztahům mezi jejich obyvateli další impuls.

Masato Takašima, redaktor japonského cestovatelského časopisu, který nedávno navštívil Čínu na pět dní, byl velmi ohromen láskou lidí k tradičnímu čínskému oděvu hanfu.

»Čínská kultura hanfu je úžasná. V Si-anu a Luo-jangu lidé nenosí hanfu jen na turistických místech, ale začleňují ho do svého každodenního života. Můžete vidět lidi, kteří ho nosí na ulicích. Máte tak pocit, že cestujete v čase,« řekl Takashima pro agenturu Xinhua.

»Brzy vyjde článek, který jsem napsal pro známý cestovatelský časopis. Doufám, že více Japonců pochopí prosperující a krásnou Čínu,« dodal japonský spisovatel.

Kulturní spřízněnost a podobnost tradic činí z Číny atraktivní destinaci pro japonské a jihokorejské turisty, z nichž jsou mnozí fascinováni rozmanitou krajinou této rozlehlé země.

»Budovy v Šanghaji jsou vysoké a nádherné a lidé jsou tam přátelští,« řekla agentuře Xinhua Kim Rin, jihokorejská turistka, která nedávno navštívila Čínu se svým přítelem.

Počet jihokorejských turistů cestujících do Číny se v poslední době výrazně zvýšil. Údaje největší jihokorejské cestovní kanceláře Hana Tour ukázaly, že počet rezervací na zájezdy do Číny se v květnu meziročně zvýšil o 608 procent.

Kromě velkých měst, jako je Peking a Šanghaj, patří mezi nejoblíbenější volby jihokorejských turistů také místa jako Čang-ťia-ťie v provincii Chu-nan a hora Čchang-paj v provincii Ťi-lin.

Turisté při návštěvě národního lesoparku Čang-ťia-ťie v provincii Chu-nan ve střední Číně 3. ledna 2024. FOTO – Xinhua/Wu Yongbing

Fascinace pandami přitahuje do Číny také návštěvníky. Poté, co se Fu Pao, první panda velká narozená v Jižní Koreji, vrátila do Číny, zahájily některé jihokorejské cestovní kanceláře „pandí turistiku“ a vozí turisty do čínské provincie S‘-čchuan, aby si mohli tyto roztomilé pandy prohlédnout.

»Těším se na svou další cestu do Číny a doufám, že navštívím města s více místními specifiky,« řekla Kim poté, co ukončila svůj výlet po moderní čínské metropoli Šanghaji.

Zatímco mnoho japonských a jihokorejských turistů rádo navštěvuje Čínu, obě země jsou oblíbenými destinacemi také pro čínské turisty.

Nejnovější údaje společnosti Ctrip, přední cestovní platformy v Číně, ukázaly, že Japonsko a Jižní Korea patří mezi tři nejoblíbenější zahraniční destinace čínských turistů během svátku práce.

V prvním čtvrtletí roku 2024 přijelo do Jižní Koreje přibližně 3,4 milionu zahraničních turistů, z toho 1,01 milionu z Číny, což je na prvním místě mezi všemi zahraničními turisty, jak ukázaly údaje vlády.

Sü Čching, 76letá čínská turistka, která nedávno přijela do Soulu se svou dcerou a vnučkou, řekla agentuře Xinhua: »Jižní Korea je Číně velmi blízká. Cestování po Soulu je velmi pohodlné.«

»Lidé jsou zde velmi přátelští. Město je velmi čisté a bezpečné,« řekla.

Čína je pro Japonsko také důležitým zdrojem turistů a kupní síla čínských návštěvníků se líbí podnikatelům v cestovním ruchu.

Údaje zveřejněné Japonskou agenturou pro cestovní ruch ukázaly, že čínští turisté v Japonsku měli v prvním čtvrtletí nejvyšší průměrné výdaje na osobu ze všech zahraničních návštěvníků, které činily 293 100 jenů (1867 amerických dolarů).

Kromě nakupování se čínští turisté stále více zaměřují na poznávání místní kultury a tradic, uvedla japonská média.

Nedávný článek v deníku The Yomiuri Shimbun uvádí, že čínští turisté navštěvující Japonsko zřejmě mění své spotřební návyky a více se zaměřují na poznávání japonské kultury.

Očekává se, že třístranný summit v Soulu, který se konal po více než čtyřleté přestávce, dodá spolupráci mezi třemi východoasijskými sousedy novou dynamiku. Kulturní výměny a hospodářská a obchodní spolupráce dostanou další impuls.
(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy