Během zimních olympijských a paralympijských her v Pekingu se panda velká a červená lucerna staly součástí designu dvou maskotů, kterými jsou Bing Dwen Dwen a Shuey Rhon Rhon, a vzbudily obrovskou kulturní senzaci po celém světě.
Od začátku letošní sněhové sezóny si v prosperujícím ledovém a sněhovém průmyslu získaly oblibu další čínské elegantní prvky.
Severovýchodní čínská provincie Ťi-lin, oblíbená destinace letošní zimy, přilákala turisty, aby si užívali její jedinečné zdroje ledu a sněhu a kouzlo lidové kultury.
Videoklip, v němž asi 40 lyžařů oblečených v tradičních krojích sjíždí na snowboardech z vrcholu hory v letovisku Vanke Songhua Lake Resort ve městě Ťi-lin v provincii Ťi-lin, se stal virálním na sociálních platformách a získal téměř dva miliony lajků. Jeden z uživatelů sítě to komentoval slovy, že ani chladné počasí nemůže zabránit kráse tradičních oděvů.
»Trend čínské elegance získává stále větší popularitu. Využíváme tuto formu k propagaci tradiční kultury a zimních sportů,« uvedl Ting Ning, jeden z organizátorů lyžařských aktivit.
Ťiao Čchiang, proděkan školy animace na Univerzitě umění v Ťi-linu, který je jedním z hlavních tvůrců Shuey Rhon Rhon, je přesvědčen, že trend čínské elegance zahrnuje opětovné zkoumání a vytváření tradiční kultury. Může podnítit zvědavost mladých lidí a posílit uznání a sebevědomí prostřednictvím dědictví a inovací.
Podle údajů odboru kultury a cestovního ruchu provincie Ťi-lin se od listopadu do prosince loňského roku zvýšil v Ťi-linu objem domácích turistických návštěv o 356,7 % a příjmy z domácího cestovního ruchu o 310 %. Z údajů cestovní platformy Ctrip vyplývá, že s blížícím se svátkem jara vzrostl počet objednávek zájezdů v provincii Ťi-lin meziročně o 560 %.
Ťi-lin podporuje integraci různých forem podnikání na ledu a sněhu a kulturního a kreativního průmyslu. Kromě toho Ťi-lin nedávno spustil produkty ledové a sněhové kulturní turistiky, jako jsou virtuální postavy, které mohou vyprávět příběhy z hory Čchang-paj. Digitální technologie posilují postavení ledového a sněhového průmyslu a podporují čínský módní trend ve světě ledu a sněhu.
»Nečekal jsem, že by čínské módní prvky ve světě ledu a sněhu mohly být tak fascinující,« řekl turista Sun Ming a dodal, že ledový a sněhový nový svět Čchang-čchun a další módní prvky byly tak oslnivé, že se mu téměř vybila baterie v mobilním telefonu.
V Ťi-linu si turisté mohou zakoupit také šály, brože a hrnky s jedinečnými prvky kultury ledu a sněhu.
»Používáme led a sníh k demonstraci kulturního sebevědomí,« řekl Wang Tan, zástupce generálního ředitele společnosti Jilin Aiweilai Cultural Creation Group Co. Ltd.
Kromě toho značka »Changchun Gift« spolupracuje s oddělením dopravy na spuštění speciální kulturně-turistické tramvaje, kde mohou turisté popíjet kávu a vychutnávat si krásu čchangchunského ledu a sněhu.
Po zimních olympijských hrách v Pekingu se čínský průmysl výroby vybavení pro zimní sporty také chopil trendu čínské módy.
»Moje společnost průběžně dostává objednávky z domova i ze zahraničí a v letošní sněhové sezóně se její prodej zvýšil o 20 %,« uvedl Wang Jang, zakladatel společnosti Changchun Bainingdun Sports Equipment Co., Ltd..
»K oblibě našich výrobků přispěla láska lidí k zimním sportům. Doufám, že si zimní sporty zamiluje ještě více lidí a v budoucnu budou nosit oblečení a vybavení pro zimní sporty v čínském stylu,« dodal.
(Xinhua)