Po ranní cestě vlakem se Ťiang Chan, oblečená v tradičním čínském oděvu, zařadila do dlouhé fronty na 21. ročníku výstavy a konference China Digital Entertainment Expo (ChinaJoy 2024) v Šanghaji a toužila si vyrobit vlastní lakovaný vějíř ve starověkém stylu u herního stánku »Wuhua Mixin«.
Mladá herní nadšenkyně pocházející z nedalekého města Nan-ťing si od roku 2018 nenechala ujít ani jeden ročník ChinaJoy.
»ChinaJoy jako událost, která určuje trendy ve světě animace a her, nyní představuje stále více inovativních projevů tradiční kultury. Prostě jsem se musela přijít podívat a vidět to na vlastní oči,« řekla Ťiang.
Stánek »Wuhua Mixin«, který Ťiang na letošní ChinaJoy přilákal, představuje hru, v níž hráči shromažďují klenoty čínského kulturního dědictví, včetně tradičního malířství, kaligrafie, poezie, porcelánu a výšivek. »Hra je jako pojízdné muzeum, které nabízí zábavu i příležitost k poznání historie,« řekla Ťiang.
Hru vyvinula online platforma pro videostreaming Bilibili a od svého spuštění v dubnu si rychle získala více než pět milionů registrací.
»Wuhua Mixin« nebyla jediným zábavním produktem, který na letošním veletrhu ChinaJoy představil půvab tradiční čínské kultury. V předváděcí zóně pro ocenění 2024 China Game Innovation Awards zaujala hra »The Bustling World«, hra na hrdiny s otevřeným světem, mnoho návštěvníků, včetně studenta s příjmením I z univerzity Donghua v Šanghaji.
Hra »The Bustling World« nabízí téměř 2000 typů architektonických prvků, které hráčům umožňují rekonstruovat širokou škálu starobylých čínských staveb. Nabízí také téměř 1000 možností výzdoby těchto staveb, včetně starobylého nábytku, lamp, váz, obrazů a kaligrafie.
řekl I. »Vidím, jak se herní průmysl prolíná s tradiční kulturou, aby spojil virtuální a reálné zážitky a vytvořil nové kulturní symboly. Tento poznatek mě velmi inspiroval pro mou závěrečnou práci na podobné téma,«
Rozmach původních her inspirovaných tradiční kulturou se odehrává na pozadí rozkvětu čínského herního průmyslu a rostoucího vědomí lidí, že chtějí navazovat na bohaté kulturním dědictví země.
Podle zprávy dosáhly v první polovině roku 2024 tržby z prodeje na čínském herním trhu 147,3 miliardy jüanů (asi 20 miliard amerických dolarů), což představuje meziroční nárůst o 2,08 %, a počet uživatelů v Číně dosáhl rekordní výše 674 milionů.
Místní vývojáři her na základě této dynamiky podporují rostoucí globální zájem o čínskou kulturu tím, že do svých výtvorů začleňují tradiční témata, jako je Wu-sia – rytířské bojové umění.
Jedním z pozoruhodných příkladů je hra »Naraka: Bladepoint«, akční hra vyvinutá společností 24 Entertainment, dceřiným studiem čínské herní velmoci NetEase.
Hra vychází z moudrosti rytířských válečníků a obsahuje starobylé zbraně, scény a role postav s tradičním designem oblečení. Hráči mohou ve hře přepínat do vlastních vzhledů založených na starobylém folkloru »Legenda o bílých hadech« nebo tradičních kostýmech etnické skupiny Še, které jsou poháněny nejmodernějšími technologiemi, jako je 3D skenování.
Podle vývojářů je »Naraka: Bladepoint« přilákala více než 40 milionů hráčů z více než 160 zemí a regionů světa, včetně Spojených států, Vietnamu a Japonska.
»Black Myth: Wukong«, jejíž vydání je naplánováno na 20. srpna, je další čínskou hrou, která se díky řadě trailerů a praktických ukázek dostala do povědomí herních komunit po celém světě.
Tato akční hra z pohledu třetí osoby, inspirovaná Cestou na Západ, jednou z klasických knih starověké Číny, představuje jako hlavní postavu Sun Wukonga, známého také jako Opičí král, a představuje řadu tradičních architektonických prvků, kostýmů a kulturních prvků.
Během tří dnů po zahájení předprodeje v červnu překonala hra »Black Myth: Wukong« hranici 100 milionů jüanů a stala se tak jednou z nejoblíbenějších her na platformách, jako jsou Steam a WeGame.
Podle názoru komentátorů nabízí hra »Black Myth: Wukong« díky spojení tradiční východní estetiky s moderní videoherní technologií hráčům po celém světě jedinečnou příležitost poznat a ocenit bohatou historii a kulturní dědictví Číny.
(Xinhua)