Čínští uživatelé internetu vítají příliv „uprchlíků z TikToku“

Čínští uživatelé internetu na oblíbené sociální síti zaznamenali náhlý příliv zahraničních nováčků, kteří tvrdí, že uprchli z TikToku kvůli obavám z jeho možného zákazu ze strany americké vlády, který může být zaveden během tohoto týdne. 

Na Xiaohongshu, čínské platformě kombinující prvky Instagramu a Pinterestu, získaly hashtagy jako #TikTokRefugee stovky tisíc příspěvků z účtů, které byly většinou registrovány ve Spojených státech. 

Tento nárůst aktivity vynesl Xiaohongshu, známé v zahraničí jako RedNote, na první místo v žebříčku stahování v americkém App Store během pouhých několika dní. 

TikTok, vlastněný čínskou internetovou společností ByteDance, ale fungující nezávisle, má přibližně 170 milionů uživatelů ve Spojených státech, což je téměř polovina tamní populace. 

Washington se snaží TikTok zakázat již mnoho let, přičemž se odvolává na nepodložené obavy o národní bezpečnost a údajná rizika pro ochranu dat. TikToku hrozí možné zakázání 19. ledna, kdy má Nejvyšší soud USA rozhodnout o zákonu, který by mohl buď TikTok zakázat, nebo donutit ByteDance jej prodat americké firmě. 

Zatímco uživatelé netrpělivě čekají na výsledek, někteří tvůrci obsahu nešetří ironií ohledně navrhovaného zákazu. 

»Snažili se zakázat TikTok (kvůli obavám o národní bezpečnost), takže teď všichni přecházejí na skutečnou čínskou aplikaci,« uvedl v krátkém videopříspěvku jeden z údajně »uprchlíků z TikToku« na Xiaohongshu. 

»Uprchlíci z TikToku migrují na legitimní čínské aplikace, aby dobrovolně poskytovali svá data přímo,« stálo v jiném příspěvku na síti X v sarkastickém tónu. 

Navrhovaný zákaz není ojedinělým případem. V posledních letech byly stále častěji terčem Washingtonu i další čínské technologické společnosti, jako například Huawei a DJI, přičemž proti nim byla přijata řada opatření omezujících jejich působnost. 

»Uživatelé TikToku v USA hlasují nohama,« uvedl Lyu Xiang, nerezidentní seniorní člen Centra pro globalizaci v Číně. 

»Toto ukazuje, že potlačování běžných obchodních aktivit neamerických společností je nepopulární, protože takové kroky amerických politiků poškozují bezprostřední zájmy americké veřejnosti,« dodal. 

Lyu navrhl, aby Washington místo toho přijal otevřenější přístup, zajistil férovou soutěž a podpořil americké firmy v inovacích při vytváření produktů, které splňují měnící se požadavky amerických uživatelů na sociální sítě. 

Vítáni v Číně

»Uprchlíci z TikToku« byli na Xiaohongshu vřele přivítáni uživateli, kteří sdíleli fotografie a videa s těmito nováčky, nabízeli jim tipy na jídlo a cestování a dokonce poskytovali bezplatné jazykové lekce, vzhledem k tomu, že obsah aplikace je převážně v čínštině. 

Xiaohongshu, založené v roce 2013, se původně zaměřovalo na nákupní tipy, ale vyvinulo se v komplexní platformu pro životní styl, která kombinuje sociální média a e-commerce. Uživatelé mohou sdílet obsah a přímo nakupovat produkty prostřednictvím aplikace, což vytváří bezproblémový nákupní zážitek. 

»Vítejte v této živé a barevné komunitě,« napsal uživatel Xiaohongshu, který pracuje jako anglický tlumočník v Pekingu. 

»Začněme novou cestu čínským jídlem,« uvedl další uživatel ze S’-čchuanu a představil recepty na tradiční pokrmy jihozápadní provincie. 

S prohlubujícími se konverzacemi někteří čínští studenti začali hledat pomoc s anglickými úkoly – a skutečně ji dostali. 

Uživatelka »Rosie_in_Wonderland«, jedna z »uprchlíků z TikToku«, uvedla, že Xiaohongshu je velmi podobné TikToku co se týče tvorby obsahu a snadného používání. Doufá, že si zde najde svou komunitu, jako tomu bylo na TikToku. 

»Nejste uprchlíci. Jste průzkumníci. Vítejte v novém světě,« napsal další uživatel Xiaohongshu, který žije v Číně. 

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy