S neustálým zvyšováním poptávky po spotřebě v oblasti cestovního ruchu se čínskému trhu s turistikou i nadále daří a investiční důvěra roste.
Během letošních prvomájových svátků se v Číně uskutečnilo 295 milionů tuzemských turistických cest s meziročním nárůstem o 7,6 procenta. Výdaje tamních turistů dosáhly 166,89 miliardy jüanů (asi 23,47 miliardy amerických dolarů), což je o 12,7 procenta více než ve stejném období roku 2023.
Zpráva zveřejněná Čínskou akademií cestovního ruchu (CTA) ukázala, že index důvěry v odvětví kultury a investic do cestovního ruchu během prvního pololetí letošního roku vzrostl oproti předchozímu období o 3,7 procenta na 144,1.
Aplikace technologií spolu s preferencí cestování na úrovni krajů a propojením kulturního a turistického cestovního ruchu utváří nové trendy v oblasti spotřebitelských zážitků.
Inteligentní turistika
Inteligentní cestovní ruch se díky novým technologiím stal módním slovem v čínském turistickém průmyslu a zaujal cestovatele v celé zemi i mimo ni.
V pekingském parku Šou-kang stojí turisté ve frontě, aby si mohli vychutnat pohlcující zážitky prostřednictvím zábavních zařízení vybavených technologiemi 5G, rozšířenou realitou (XR) a virtuální realitou (VR).
Park, který se přeměnil z bývalé ocelárny, nyní prožívá své znovuzrození. Díky kombinaci charakteristických reálných scén a osvětlení a technologií, jako jsou rozšířená realita a virtuální realita, jsou nyní pohlcující zážitky v parku novým druhem konzumní turistické scény.
Šanghajské astronomické muzeum, oblíbené turistické místo, nabízí prostřednictvím vizualizace nesrozumitelných astronomických dat úžasná vesmírná dobrodružství prostřednictvím XR, 3D filmů a tak podobně.
Během letošních prvomájových svátků přilákala první nabídka chytrých turistických zážitkových míst, kterou uvedlo do provozu ministerstvo kultury a cestovního ruchu, více než 4,3 milionu návštěvníků, přičemž jejich spotřeba přesáhla 220 milionů jüanů.
Taj Pin prezident CTA, uvedl, že díky zrychlenému zavádění 5G, umělé inteligence, práce s velkoobjemovými daty, virtuální reality a dalších nových technologií v kultuře a cestovním ruchu má toto odvětví široké perspektivy kvalitního rozvoje.
Regionální pobláznění
Rostoucí obliba čínských turistů ve specializovaných destinacích a zážitcích uvolnila obrovský potenciál mnoha méně vyhlášených turistických destinací v zemi.
Na platformě sociálních médií Xiaohongshu nahráli turisté více než 380 000 příspěvků o svých cestách po okresech, což ukazuje na cestovatelské pobláznění mladých uživatelů této platformy.
Obecně platí, že turisté navštěvují okresy, aby okusili jejich místní speciality, jednoduše hledají duchovní klid nebo se podívají na jejich speciální turistické IP adresy.
Například okres Žung-ťiang v provincii Kuej-čou přilákal jako rodiště vesnické superligy více než 400 000 návštěvníků, kteří vydělali na cestovním ruchu přes 400 milionů jüanů.
Rostoucí obliba čínských turistů ve specializovaných destinacích a zážitcích uvolnila obrovský potenciál mnoha méně vyhlášených turistických míst v zemi.
Podobně se loni turisté hrnuli do C‘-po v provincii Šan-tung kvůli grilovanému jídlu. Letos se zase vydali do města Tchien-šuej v provincii Kan-su za malatangem, omračujícím pálivým pokrmem. Obě tato místa se předtím stala internetovými hity kvůli těmto jídlům.
Li Süe, výzkumník z CTA, uvedl, že okresy se mohou pochlubit nejen krásnou krajinou, ale také kvalitním životním prostředím, což představuje hlavní konkurenceschopnost cestovního ruchu pro okresy.
Integrace kultury a cestovního ruchu
Integrace kultury a cestovního ruchu obohacuje zážitky z cest tím, že spojuje kulturní dědictví, tradice a místní chutě s rozvojem cestovního ruchu.
Ve městě Čchao-čou v provincii Kuang-tung si návštěvníci mohou pochutnat na tradičních místních pochoutkách, jako jsou hovězí kuličky, křupavé palačinky a cukrové obrázky, na speciálním trhu, kde mohou také promluvit s místními potravinářskými řemeslníky.
V Ordosu v autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko si návštěvníci mohou nejen zakoupit jemné a znamenité kašmírové výrobky, které jsou oblíbeným suvenýrem, ale také se zapojit do praktických činností a pochopit proces jejich výroby.
CTA předpověděla, že v letošním roce se v Číně uskuteční více než šest miliard vnitrostátních výletů, které přinesou příjmy z cestovního ruchu ve výši šesti bilionů jüanů, což poukazuje na dobré vyhlídky cestovního ruchu založeného na technologiích, který se vyznačuje integrací s kulturou a individuálnějším výběrem destinací.
Taj uvedl, že změny ve spotřebních požadavcích turistů nutí odvětví zaměřit se na zdokonalování moderního systému cestovního ruchu a podporovat jeho kvalitní rozvoj.
(Xinhua)