V 17.30, kdy slunce ještě nezapadlo, otevřela Li Ťia-žung kufr svého auta a začala zdobit svůj stánek. Vedle jejího auta stál malý dřevěný stolek s nápoji a občerstvením v thajském stylu připravenými k prodeji.
Třicetiletá Li provozuje v Si-anu, hlavním městě severozápadní čínské provincie Šen-si, obchod s líčidly a po večerech zde po práci rozkládá stánek.
»Není to jen o penězích. Můžu si tu najít přátele a je to zajímavější než hrát si doma na mobilu a dívat se na televizi,« řekla Li a dodala, že se připojila k internetové skupině více než 200 přátel se stejnými zájmy. »Někdy se potkáváme a společně si vyjedeme.«
Tato oblast v Si-anu v místní ekologické oblasti Čan-ba, která se nachází u řeky Pa-che, se stala oblíbeným místem pro mladé lidi, jako je Li. Každý večer se zde scházejí, aby si postavili stánky a vytvořili veletrh z kufrů svých aut, čímž vnášejí do noční městské ekonomiky život.
Trhy se později začaly provozovat pod hlavičkou společnosti zodpovědné za představování značek, bezpečnost potravin a další aspekty.
Wang I, manažer společnosti, uvedl, že na tržišti je nyní 180 nájemců, většinou mladých lidí, a denně jej navštíví až 30 000 návštěvníků.
Wang, který se již mnoho let zabývá sektorem večerních aktivit, uvedl, že stále více mladých lidí mění způsoby své volnočasové zábavy z prohlídky památek na společenský život.
»Přicházejí sem v nočních hodinách nejen na prohlídky, ale i za odpočinkem, romantikou a jedinečnými zážitky,« řekl.
Zatímco někteří mladí lidé se na »trhuz kufrů aut«zapojují do společenských interakcí kvůli zábavě, jiní jej považují za podnikatelský experiment.
Wang Š‘-chao, který pracuje ve stavební firmě, si předtím, než se rozhodl zřídit si na veletrhu stánek s hamburgery, zaregistroval cateringovou firmu. Pečlivě osobně zkontroloval každý detail, od uspořádání stánku a nákupu surovin až po výzkum a vývoj chutí.
»Prostřednictvím stánku se mohu naučit co nejvíce praktických věcí s co nejmenšími náklady,« řekl sedmadvacetiletý muž.
Cchuej Jen, profesor zabývající se výzkumem kulturního cestovního ruchu na Si-anské univerzitě vědy a technologie, uvedl, že nové scénáře spotřeby, jako je »trh z kufrů aut«, ukázaly postoj mladé generace k zaměstnání a životu.
»Do jisté míry také poskytuje některým mladým lidem příležitost najít si flexibilní zaměstnání a vyzkoušet si své podnikatelské sny,« řekl Cchuej.
(Xinhua)