V průběhu prvomájových svátků si třináctičlenná indonéská turistická skupina užila šestidenní cestu po několika východočínských městech včetně Chang-čou, Šanghaje, Su-čou a Wu-si.
Indonéský turista Yang Tik Cin navštívil Čínu se svou rodinou. »Během několika málo dní jsme poznali hluboké historické a kulturní dědictví Západního jezera v Chang-čou a klasické zahrady v Su-čou a v Šanghaji jsme byli svědky rychlého rozvoje a obrovské vitality čínské ekonomiky.«
Zapůsobila na ně také velká vstřícnost zdejších měst a místních obyvatel. »V Su-čou se nám dokonce dostalo zvláštního přijetí od místního oddělení cestovního ruchu. Každý dostal suvenýr, vějíř ve stylu Su-čou,« dodal.
Tato skupina je druhou indonéskou turistickou skupinou, která navštívila východní Čínu po obnovení skupinových zájezdů pro zahraniční turisty cestovními kancelářemi a podniky online cestovního ruchu v celé Číně. Agentura Hangzhou Nota International Travel Service Co., Ltd., která skupinu hostila, uvedla, že od 21. dubna do Číny zavítaly stovky indonéských turistů.
Indonésie je hlavním zdrojem turistů přijíždějících do Číny. Weng Ťie, manažer agentury pro zahraniční klientelu, uvedl, že od doby, kdy Čína optimalizovala svá opatření v reakci na covid-19 a upravila příslušná cestovní omezení, cestovní agentura aktivně připravuje svůj plán pro indonéský trh.
»Hned po čínském lunárním novém roce jsme se vydali do indonéské Jakarty, abychom podepsali dohodu o partnerství se společností Sriwijaya Air a pěti nejvlivnějšími místními cestovními kancelářemi ve snaze společně propagovat cestovní balíčky určené pro Čínu,« uvedl Weng.
První indonéskou turistickou skupinu, která se vydala na svou výpravu 21. dubna, výrazně podpořil vízový úřad čínského velvyslanectví v Indonésii a byla také první indonéskou skupinou, která letos obdržela turistické vízum do Číny. »Po polovině května se z ‚Jakarty-Hangzhou‘ stane pravidelná cestovní trasa, na níž budou týdenní lety nepřetržitě přivážet indonéské turisty do východní Číny,« vysvětlil Weng.
Nový boom zaznamenal také čínský zahraniční cestovní ruch.
Z údajů cestovní pobočky Alibaba Fliggy vyplývá, že objednávky na zahraniční cesty během prvomájových svátků vzrostly o 200 % ve srovnání s letošními svátky jara.
Další přední cestovní platforma Trip.com Group, dříve známá jako Ctrip, rovněž oznámila, že během pětidenních svátků vzrostl počet objednávek na zahraniční zájezdy o téměř 700 procent oproti stejnému období loňského roku, přičemž počet objednávek na letenky vzrostl o téměř 900 procent a na hotely o 450 procent.
Také příchozí zájezdy se rychle obnovily. Podle Trip.com Group se počet cest přes Chaj-nan oproti předchozímu měsíci prudce zvýšil o 87 %.
Současně bylo v průsmyku Youyi na čínsko-vietnamské hranici ve dnech 29. až 30. dubna, tedy v prvních dvou dnech letošního prvomájového svátku, zaznamenáno 2233 cestujících ze 104 turistických skupin.
»Čína má v oblasti cestovního ruchu obrovský potenciál,« uvedl Sun Ťie, generální ředitel společnosti Trip.com Group.
Kromě přílivu zahraniční měny může cestovní ruch pomoci vytvořit více pracovních míst, posílit mezinárodní postavení Číny, propagovat obraz krásné Číny a působit jako kulturní most pro podporu mezinárodních výměn a světového míru, dodal Sun.
Podniky působící v oblasti cestovního ruchu nabírají více zaměstnanců. Velká poptávka je po průvodcích, kteří ovládají jazyky, jako je indonéština a thajština, řekl Weng.
Od 1. května Čína povolila držitelům virtuální cestovní karty APEC Business Travel Card (ABTC) vstup do Číny na základě této karty, která slouží jako náhrada víza. Tato politika poskytla pozitivní signály a dále podpořila cestovní ruch.
(Xinhua)