Zájem o plastické operace ovlivňují i sociální sítě. Zákroky podstupují už dvacetiletí

V České republice fungují desítky klinik plastické a estetické medicíny. Lékaři na nich provedou kolem 30 000 zákroků ročně. Češi za ně průměrně ročně utratí přes dvě miliardy. Zájem o zkrášlující zákroky meziročně roste o zhruba deset procent. Přibývá mužských pacientů.

Trendem posledních let jsou co nejméně invazivní řešení s co nejstabilnějším efektem. Prim hraje přirozený vzhled. »Ještě v 90. letech a na přelomu 21. století se plastická chirurgie v ČR věnovala především rekonstrukčním zákrokům – vrozeným vývojovým vadám, řešení defektů po úrazech a ztrátových poranění, defektům po odstranění kožních nádorů, popáleninám a podobně. V posledních dvou dekádách kromě rozvoje mikrochirurgie začala výrazně převažovat estetika. Trendem letošního roku se stala metoda ‚vnitřní podprsenky‘, zvětšení pozadí nebo využívání vlastního tuku k omlazení či k tvarování postavy. Zatímco ještě před pár lety ženy toužily například po výraznějším zvětšení prsou, v posledních letech vyžadují, aby byl výsledek zákroku co nejpřirozenější,« popsal Pavel Horyna, primář největšího soukromého pracoviště plastické a estetické medicíny v České republice kliniky Medicom Clinic, která letos již potřetí obdržela ocenění Nejdůvěryhodnější klinika estetické medicíny.

Mezi nejčastější zákroky plastické a estetické medicíny patří operace očních víček, liposukce nebo úprava poprsí. V posledních letech přibývá mužských pacientů a stejně tak lidí podstupujících estetické zákroky v mladém věku. »Zájem mužů o estetické zákroky jednoznačně roste. Na našich klinikách vzrostl počet mužských klientů za tento rok o šest procent v plastické chirurgii a u omlazujících dermatologických procedur dokonce o 10 procent. Zároveň se za posledních několik let věková hranice našich klientů značně posunula směrem dolů. Plastická chirurgie, ale i estetická dermatologie se stále více zaměřují na prevenci a oddálení projevů stárnutí. Zatímco ještě před deseti lety byla typickým klientem žena nad 50 let z vyšší ekonomické třídy, dnes se plastická chirurgie stala běžnou součástí života Čechů. Věková hranice se snižuje, zákroky podstupují i klienti okolo 20 let – nejčastěji jde o úpravu prsou nebo nosu,« popsal Horyna.

Zájem o estetické zákroky ovlivňují i sociální sítě. Nárůst počtu pacientů zaznamenaly kliniky během pandemie a ani zhoršující se ekonomická situace Čechů se ho razantně nedotýká. »Sociální sítě mění vnímání mladší generace. Plastická chirurgie se stala naprosto běžnou součástí života, opadají tabu a stigmata s tím spojená. I to je jeden z důvodů, proč klesá věk pacientů. Během covidu se navzdory očekáváním zájem o zákroky estetické medicíny zvýšil. Způsobeno to bylo zejména tím, že všeobecně téma zdraví kulminovalo, lidé necestovali a úspory vkládali více do péče o sebe, využívali možnosti práce z domova jako dobu k rekonvalescenci. Zájem o estetické zákroky neovlivnila ani zhoršující se ekonomická situace a nárůst inflace, pokles zájmu o naše služby neevidujeme. V loňském roce naši kliniku navštívilo téměř 10 000 klientů a naši lékaři provedli více než 15 tisíc výkonů. Dlouhodobě zaznamenáváme meziroční nárůst o 10 procent,« řekl ředitel kliniky Medicom Clinic Petr Toufar.

ČR se postupně přibližuje k západním zemím, kde jsou estetické zákroky běžnou součástí péče o zevnějšek již několik let. Jak roste zájem lidí, stoupá i počet klinik působících v ČR. Výběr kliniky je pro kvalitní a stabilní výsledek zásadní. »Jedním z prvních kritérií pro výběr by měla být historie kliniky a zkušenosti lékařů. S tím jde ruku v ruce i vybavenost a prostředí zařízení. Klient by se měl už během konzultace cítit komfortně, vybudovat si s lékařem vztah a cítit k němu důvěru. Právě důvěra mezi lékařem a pacientem je zásadní – klient si musí být jist, že dostává od lékaře jen ty nejlepší rady a doporučení. Pokud to tak klient po první návštěvě kliniky necítí, doporučil bych mu, ať raději hledá dál,« řekl Toufar.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy