Podle nedávného průzkumu, který provedl think tank spadající pod tiskovou agenturu Xinhua, vyjádřila většina mediálních organizací po celém světě obavy ohledně důvěryhodnosti generativní umělé inteligence (AI).
Průzkum, který se týkal mediálních organizací z 53 zemí a regionů, byl proveden v čínštině, angličtině a francouzštině. Je součástí zprávy »Odpovědnost a poslání zpravodajských médií v éře umělé inteligence«, která byla zveřejněna v pondělí během probíhajícího šestého Světového mediálního summitu v Urumči, hlavním městě Ujgurské autonomní oblasti Xinjang na severozápadě Číny.
Průzkum ukázal, že ohromujících 76,4 % respondentů se při otázce na problémy, s nimiž se setkali nebo očekávají, že se setkají v souvislosti s generativní umělou inteligencí, obává možného »zkreslení a nesouladu hlavních zpráv a materiálů«. Toto číslo výrazně převyšuje 61,1 procenta respondentů, kteří jako druhou hlavní obavu uvádějí »problémy s autorskými právy a odpovědností«.
Při zvažování dopadu generativní AI na důvěryhodnost informací v mediálním průmyslu v příštích třech až pěti letech vyjádřilo 36,4 procenta respondentů pesimistický výhled, uvádí průzkum. Toto číslo je o 12,3 procentního bodu vyšší než 24,1 procenta optimistů. Mezitím značná část – 39,5 procenta – zůstala ve svých očekáváních neutrální.
Na základě průzkumu think tank předpokládal, že většina globálních mediálních organizací pravděpodobně omezí generativní AI na menší podpůrnou roli při tvorbě obsahu.
(Xinhua)