Americká zábavní společnost Warner Bros se chystá v roce 2027 zahájit v Šanghaji studiové turné Making of Harry Potter, což analytici považují za významný krok, který podtrhuje důvěru amerických společností v dynamický čínský spotřebitelský trh.
Čínský gigant v oblasti cestovního ruchu a pohostinství Jin Jiang International Holdings Co., Ltd. ve středu potvrdil, že podepsal rámcovou dohodu o společném podniku s Warner Bros na vybudování atrakce Harryho Pottera v šanghajském Jinjiang Action Parku.
Projekt, známý jako Making of Harry Potter studio tour, bude prvním svého druhu v Číně a třetím na světě. Podle společnosti je stále ve fázi schvalování regulačními orgány.
V souladu s dohodou by měl projekt pokrývat plochu přibližně 53 000 metrů čtverečních, včetně vnitřních i venkovních prostor. Po dokončení bude celá prohlídka trvat přibližně půl dne a nabídne fanouškům možnost prozkoumat ikonické scény ze série Harry Potter, vidět originální kostýmy a rekvizity použité ve filmech.
Do čínských kin byla v říjnu loňského roku uvedena osmidílná filmová série Harry Potter, aby oslovila nadšené fanoušky tohoto filmu. Kouzelnický svět Harryho Pottera v Universal Studios Beijing se stal jednou z nejpopulárnějších atrakcí parku.
Shanghai Jinjiang Action Park se rozkládá na ploše více než 100 000 metrů čtverečních. Když byl otevřen v roce 1984, stal se prvním rekreačním centrem v Šanghaji.
Koncem ledna tohoto roku byl park uzavřen kvůli rozsáhlé modernizaci, která by měla být dokončena a park znovu otevřen v roce 2027. Kromě plánované atrakce Harryho Pottera projde rekonstrukcí a modernizací také infrastruktura parku, včetně “Šanghajského velkého kola“.
Zheng Bei, předsedkyně Shanghai Jinjiang Action Park, uvedla, že renovace tohoto městského parku vytvoří nové možnosti kulturního a turistického vyžití. Po znovuotevření se roční návštěvnost parku očekává mezi 800 000 až 2 miliony návštěvníků.
Lin Huanjie, ředitel Institutu pro výzkum tematických parků v Číně, řekl agentuře Xinhua, že kombinace mezinárodních a domácích tematických parků a využití filmových a televizních značek pomůže Šanghaji stát se kvalitní destinací pro globální rodinnou turistiku a volnočasové aktivity.
„Nadcházející atrakce Harryho Pottera v Šanghaji neosloví pouze čínské fanoušky, ale také přiláká turisty z dalších asijských zemí, což dále podpoří rozvoj trhu příjezdového cestovního ruchu,“ uvedl Lin.
Podle něj dohoda o společném podniku mezi Čínou a USA odráží optimismus amerických společností ohledně čínského trhu. Kulturní a turistická spotřeba v Číně se stala dynamickým hnacím motorem ekonomiky, který přináší nové příležitosti pro globální podniky, včetně amerických firem.
(Xinhua)