Na jednom z fungl nových billboardů, cílících na sněmovní volby příští rok, se znovu vzaté SPOLU s fotkou Posseltovy opěrky chvástá, že… cituji: »Zbavili jsme Česko závislosti na Rusku.« Připodobnil bych to k tvrzení, že »člověk se zbavil závislosti na dýchání«. O mně se tak nějak všeobecné ví, že opovrhuji lidmi, trpícími kretenizmem. Z toho se dá vcelku jednoduše usoudit, že mezi takto opovržené řadím i Posseltova věrného druha.
Nechci se pouštět do již vícekrát opakovaných analýz, jak to s tou závislostí na Rusku, co se týká plynu a ropy, ve skutečnosti je. Ono totiž v té skutečnosti to je ještě mnohem, mnohem horší. V čem že? V těsné provázanosti nejen české, ale celé evropské ekonomiky s ekonomikou německou, dosud lídryní. A ta německá se poroučí do kytek, protože hlavně vinou kreténských bruselských sankcí proti Rusku a zelených idiotů ztratila levnou ruskou ropu a plyn a přichází zejména o asijské a africké trhy, které v rámci BRICS tvrdě obsazují Rusko a Čína. Na svém webu to zaznamenává i Ekonomický deník, byť přirozeně ne na plnou hubu, tzn. »slušněji«, než o tom referuje moje maličkost:
»Něco shnilého ve státě německém, mohl by říct Hamlet při letmém pohledu na poslední zprávy z největší evropské ekonomiky. Americký Intel odložil rekordní investici do výroby čipů v Magdeburku, Volkswagen prvně v historii zvažuje zavírání továren na domácím trhu a ocelárny ThyssenKrupp hrají o přežití. Při provázanosti české a německé ekonomiky to zákonitě bude mít dopad i na nás. Vysoké daně, přemíra regulace a byrokracie, stárnutí populace, vysoké ceny energií i tlak na rychlou dekarbonizaci bez ohledu na náklady. To všechno dohromady vytváří smrtící koktejl pro německou ekonomiku. … Již na počátku září se objevila zpráva, že automobilka Volkswagen chce prvně ve své 87leté historii zavírat továrny na domácí německé půdě. A také výrazně propouštět, což rozčílilo odborářské funkcionáře. Jak upozornil deník The Financial Times, Volkswagen doplatil na nezvládnutý přechod k elektromobilitě a není schopen cenově ani jinak konkurovat sílícímu přílivu elektromobilů z Číny. Na druhé straně VW rychle ztrácí tržní podíl na čínském trhu, který mu donedávna zajišťoval až 40 procent tržeb. Výrobu omezují a propouštějí také velcí výrobci autodílů jako Bosch, Continental a ZF Friedrichshafen, což rozsah problému pro německou ekonomiku dál prohlubuje.«
Právě takto jste nás, Fialo, zbavil závislosti na Rusku. Potažmo celou Evropu, což si rovněž jako nehynoucí zásluhu připisujete. Vy ji k vaší škodě opravdu máte. Tu zásluhu na devastaci Evropy. Obrovskou dokonce. Snad se za to jednou usmažíte v pekle. Čím dříve, tím lépe. Osobně budu ládovat pod kotel.
Jan Čech