Ano, je již víc než dva měsíce po volbách a na hlavním městě stále není jasno, kdo Prahu povede. Zvědové vesměs hlásí, že »jednání probíhají v podmínkách intenzivního vzájemného vydírání za zavřenými dveřmi«. Co si z toho má vzít nebohý občan?
Prý čert ví. Prý, dali jste nám své volební hlasy, tak teď k našemu vládnutí mlčte! Upřímně řečeno, ať už se dohodnou tak či onak, hlavní město bude dál spravováno pramizerně a své nemalé příjmy bude utrácet sem tam podivně. Ale to je velké části občanů, dezinformovaných mainstreamovými médii, podle všeho jedno. Takže by si neměli příliš stěžovat.
V úterý 29. listopadu v 7.20 zažily cestující šok, když se s velkým rachotem ve stanici metra Smíchovské nádraží před přijíždějící vlak zřítil ze stropu svazek kabelů, zřejmě mizerně připevněných. Následovalo přerušení provozu trasy B metra a pořádná dopravní kalamita. Inu, zastavení provozu na trase metra B v Praze se nedá rozumně nahradit.
Mě více zaujala zpráva Správy železnic, že rekonstrukce trati »Praha Vysočany (včetně) – Mstětice (mimo)« úspěšně pokračuje a nově stavěná zastávka Praha Rajská zahrada se blíží dokončení. To mohu potvrdit, dobře jsem se díval při náhodné jízdě do Horních Počernic. Pes je zakopán jinde. 50 metrů od dokončované železniční zastávky je stejnojmenná stanice metra. Mezi ní a stavěnou železniční zastávkou je radiála plná aut. Z bezpečnostních důvodů nelze zprovoznit železniční zastávku s tím, že přes tuto radiálu budou lidé pěšmo přecházet. Podle projektu má problém vyřešit lávka vedená nad radiálou pro pěší a cyklisty. Dopravní politika Prahy je ale tak geniální, že se tato lávka nestaví. Dokončovanou novou vlakovou zastávku tak nebude možné zprovoznit. Tedy, na Správě železnic se nechali slyšet, že bude uvedena do provozu příští rok na podzim.
Dodávám: ale jen za podmínky, že hlavní město dá chybějící lávku pro pěší postavit. Zatím má nechutná rvačka o koryta na hlavním městě zjevně přednost.
Jan Zeman