Za romantikou i na bramborák. ČR láká nejen turisty z Jižní Koreje

Zahraniční turisté u nás při poznávání České republiky utratí za den i několik tisíc korun. I proto jsou velkým přínosem pro tuzemskou ekonomiku. Loni příjmy z turismu dosáhly 118 miliard, byly tak o téměř 51,2 mld. Kč vyšší než v roce 2021. V předcovidovém roce 2019 však šlo o částku 167 mld. Kč. Agentura CzechTourism proto pomáhá s návratem zahraničních turistů do České republiky. Potenciál skýtají mimo jiné turisté z Jižní Koreje.

Loni Korejci v ČR za osobu a den utratili 4819 Kč. Ukazuje to, že se ochota nakupovat a utrácet vrací na úroveň před covidovou pandemií. Tehdy byla útrata nižší jen o 84 korun. Největší propad znamenal rok 2021, kdy činila průměrná útrata turistů z Jižní Koreje necelé 2000 Kč.

»Korejci vyhledávají ČR mimo jiné i proto, že naše země jim nabízí autentický zážitek evropské kultury i životního stylu, protože jsme pro ně nejbližší evropskou zemí při cestování na dlouhé vzdálenosti. Z nejnovějších dat, která máme k dispozici, vyplývá, že Korejci se u nás cítí dobře a svobodně, užívají si u nás objevování evropské kultury, vydávají se k nám na romantické líbánky a taky milují naše pivo, víno a české speciality jako je zelňačka nebo bramborák,« říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.

Zemi v srdci Evropy pomáhají obyvatelům Jižní Koreje mimo jiné přiblížit populární korejští komici. Videa s krásami ČR nazvaná Cesta gentlemanů bylo možné vidět i v korejské celostátní televize KBS2. Mladíci v obleku, herec Jinwoo SONG a zpěvák a komik Seyoon YOO, prezentovali české destinace se svěžím humorem a nadhledem. Natáčeli i na méně známých místech, jako je pražská Náplavka, pivní lázně nebo hostinec U Pinkasů. Absolvovali také projížďku ve veteránech či zavítali do pražského kadeřnictví

»To, že si tvůrci z KBS 2 zvolili znovu ČR a Prahu svědčí o tom, že si naše země udržela atraktivitu pro korejské cestovatele. A dostat se na začátku června v sobotu večer do jedné z hlavních televizních stanic je slibným signálem pro obnovu turistického ruchu, který ještě víc podpořilo přímé letecké spojení. Funguje od března v intervalu 3 až 4krát týdně,« doplňujeředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Koreji Michal Procházka.

Na podzim roku 2022 se korejské příjezdy do ČR dostaly na 20 % stavu před pandemií. Očekává se, že zmiňované přímé letecké spojení Praha-Soul pomůže čísla vrátit na cca 40-50 % situace před rokem 2020. Tehdy do ČR jezdilo i víc než 400 tisíc korejských turistů ročně.

FOTO – Facebook CENIA

První hotel v ČR získal po pandemii covidu-19 evropskou i národní ekoznačku

Poprvé po koronavirové pandemii má Praha ekologicky šetrný hotel. Novým držitelem EU Ecolabel i značky Ekologicky šetrná služba se stal pražský Best Western Hotel Moráň. Certifikovala ho Česká informační agentura životního prostředí (CENIA). Best Western Hotel Moráň je tak jediný pražský hotel a teprve druhý držitel této evropské ekoznačky v ČR.

»Poskytování udržitelných ubytovacích služeb je pro náš hotel jednou z hlavních priorit a chtěli jsme mít pro naše hosty nezpochybnitelné potvrzení, že u nás v tomto ohledu nejde o žádný greenwashing. Jsme nyní jediným hotelem v Praze a širokém okolí, který EU Ecolabel i značku Ekologicky šetrná služba drží, což je obrovská konkurenční výhoda,« popsala důvody, které vedly k žádosti o ekoznačku ředitelka hotelu Gabriela Prachařová.

V rámci certifikačního procesu bylo ze strany CENIA prověřeno, že hotel skutečně splňuje veškerá kritéria, která jsou s certifikací spojena. Jedná se například o efektivní nakládání s vodou, snížení emisí CO2, využívání obnovitelných zdrojů energie či omezení plýtvání potravinami. »Kritérií pro získání ekoznačky se zájemci rozhodně nemusí bát.  Jsou nastavena tak, aby je dokázala splnit přibližně pětina firem v dané kategorii. Nechceme totiž z našich ekoznaček dělat úzký elitní klub. Naopak je našim cílem motivovat co nejširší spektrum podnikatelů k udržitelnému chování,« uvedl Miroslav Havránek, ředitel CENIA, která je příspěvkovou organizací ministerstva životního prostředí. Právě to je garantem systému ekoznačení.

»Z naší zkušenosti víme, že zejména turisté ze západní Evropy vyhledávají udržitelná ubytování a EU Ecolabel se u nich těší velké důvěře. Pro marketing hotelů je tato ekoznačka obrovské plus. Věříme proto, že postupem času počet jejích držitelů poroste a zařadíme se mezi země jako je Rakousko, Francie či Španělsko, které mají desítky certifikovaných ubytovacích zařízení,« dodal Herget.

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy