Učitelka na střední škole v Kalifornii Elizabeth Mirabelliová řekla televizi Fox News, že byla nucena skrývat pohlavní identitu studentů. Škola po učitelích požadovala, aby lhali rodičům o pohlavní identitě studentů.
Advokáti Mirabelliové a její kolegyně učitelky Lori Ann Westové, které obě učily desítky let na střední škole Rincon v Escondidu, podali minulý týden u amerického okresního soudu pro jižní okres Kalifornie federální žalobu na vedení školy poté, co ženy prohlásily, že se od nich fakticky vyžaduje, aby lhaly rodičům o svých dětech, pokud ve škole přijmou jinou genderovou identitu.
V žalobě, která byla podána také proti vedení školského obvodu Escondido Union School District (EUSD) a proti Radě pro vzdělávání státu Kalifornie, se uvádí, že zásady školského obvodu K-8 týkající se obtěžování a diskriminace nařizují učitelům, aby bez váhání přijali transgenderovou nebo genderově odlišnou identitu dítěte a zatajili ji před rodinami.
V žalobě se také uvádí, že byli instruováni, aby ve škole používali preferovaná jména a tvar zájmena žáků, ale aby se při rozhovoru s rodiči vrátili k jejich biologickým zájmenům a jménům. Učitelé měli podle žaloby »podezřívavému rodiči« říci, že s ním mohou diskutovat pouze o »informacích týkajících se chování žáka, pokud jde o školu, třídní pravidla, úkoly atd.«.
Podle přepisu prezentace ze školení pro zaměstnance EUSD z 3. února 2022 o »právech genderově odlišných studentů«, který získala společnost Fox News Digital, byli učitelé poučeni, že k určení genderové identity stačí »tvrzení« studenta a že její nepotvrzení by představovalo obtěžování. Na školení se také tvrdilo, že »není vyžadován souhlas rodičů nebo opatrovníka, nebo dokonce znalost, abychom s tímto žákem začali zacházet v souladu s jeho pohlavní identitou«.
Mirabelliová pro Fox News Digital uvedla, že tato politika se ve školním obvodě objevila kolem školního roku 2019-2020 a že zatímco někteří její kolegové byli potrestáni, pokud se jí nepodřídili, ona osobně »byla postavena před dilema« až ve školním roce 2021-2022.
V tomto roce se na ni obrátilo několik nových žáků, kteří byli zapsáni u ní ve třídě s žádostí, aby je označovala jiným jménem a aby to neříkala jejich rodičům. Řekla, že přemýšlela, jak nejlépe situaci řešit, když od školního poradce zjistila, že jména studentů jsou v oficiálních školních záznamech měněna bez vědomí a souhlasu rodičů.
»Jak to, že to pedagogové vědí lépe než jejich vlastní rodiče a rodiny? Proč přebíráme starost o tyto děti a rozhodnutí tak osobní, jako je jejich jméno?« řekla. »Prostě mám pocit, že to jako učitelka, jako vychovatelka, opravdu překračuje meze. Je to překračování naší role v jejich životě. A pak to nesmíme říct jejich rodičům? Myslela jsem si, že to prostě není správné.«
Poznamenala, že má dobré vztahy s rodiči svých žáků, z nichž většina se podle jejích slov necítí s politikou školního obvodu spokojena, ale cítí se »bezmocná cokoli udělat«.
»Myslím, že všichni docela snadno víme, že lhaní není něco, co chcete dělat, a rozhodně to není něco, co chcete učit děti,« řekla. »Pokud dítěti řeknu: ‚Ano, miláčku, tady ve škole můžeš mít úplně jinou osobnost, ale tvým rodičům to neřekneme‘, co to dítě naučí?« dodala.
Doplnila, že učitelé, kteří s takovým klamáním souhlasí, oslabují pouto mezi rodiči a jejich dětmi a že poselství, které děti dostávají, je, že »manipulovat s druhými je přijatelné, a když je třeba, tak lžete«.
»Školy normalizují a povzbuzují studenty, aby zkoumali tyto alternativní identity, ale jejich studijní pokroky jsou v háji,« konstatovala Mirabelliová a dodala, že mnozí studenti jsou v matematice a čtení o tři až čtyři roky pozadu.
»Povzbuzujeme v nich všechny tyto sociální trendy, ale posíláme je do světa a oni nemohou jít na vysokou školu a konkurovat, protože nemají přístup k vysoké úrovni gramotnosti, která je nutná k tomu, aby se stali vědci, lékaři, právníky nebo učiteli,« řekla. »To je ten problém. Musíme se vrátit k tomu, abychom se soustředili na naši práci.«
(cik)
USA jsou nemocná země a nemocný národ.