Rev. Richard Fothergill, dlouholetý zákazník stavební spořitelny Yorkshire Building Society, v červnu napsal stížnost na jejich veřejná sdělení během »měsíce hrdosti«. Po několika dnech od napsání dopisu se stavební spořitelna rozhodla zrušit jeho účet.
Anglikánský reverend nyní obvinil společnost Yorkshire Building Society, že mu zrušila účet poté, co ji obvinil z prosazování genderové ideologie. Dvaašedesátiletý muž tvrdí, že do čtyř dnů obdržel odpověď, v níž mu bylo sděleno, že jeho spořicí účet bude zrušen, píše deník The Times.
Reverend Fothergill z Windermere v Cumbrii následně podle litu Daily Mail obvinil bankovního giganta ze »šikany« a řekl: »Ani jsem si nebyl vědom, že by naše vzájemné vztahy mohly být problematické. Jsou to finanční domy – nejsou tu od toho, aby dělali sociální inženýrství. Myslím, že by se měli soustředit na správu peněz, místo aby prosazovali ideologii LGBT.«
»Vím, že existuje cancel culture, a tohle je moje první přímá zkušenost. Nechtěl bych, aby se tato šikana stala někomu jinému,« uvedl.
Reverend trvá na tom, že jeho poznámky byly zdvořilým vyvrácením transgenderismu v reakci na materiály na webových stránkách YBS. Stavební spořitelna však napsala, že má »nulovou toleranci k diskriminaci« a že se její vztah se zákazníkem »nenávratně rozpadl«.
Reverend Fothergill, který již neslouží ve farnosti, ale založil online evangelikální síť Filling Station, napsal svůj dopis 18. června v reakci na e-mail, který mu YBS každý měsíc zasílá s žádostí o zpětnou vazbu. Říká, že napsal několik odstavců, v nichž se ohradil proti tomu, aby byla trans ideologie – koncept pohlavní identity oddělené od těla – předávána dětem. Trval na tom, že byl »po celou dobu zdvořilý«, a obrátil se na banku s tím, že by se měla »starat o finanční problémy« – ne o problémy LBGT.
YBS, která se stará o úspory více než tří milionů zákazníků, zpochybnila popis toho, co se odehrálo, jak jej podal reverend Fothergill. Mluvčí uvedl: »Nikdy nezavíráme spořicí účty na základě odlišných názorů týkajících se víry nebo zpětné vazby od našich zákazníků. Těžké rozhodnutí o uzavření spořicího účtu činíme vždy pouze v případě, že se zákazník chová hrubě, urážlivě, násilně nebo jakkoli diskriminuje, a to na základě konkrétních skutečností, komentářů a chování v každém jednotlivém případě.«
Nigel Farage pro MailOnline uvedl, že britské banky v poslední době zrušily účty třem členům jeho rodiny – zbavují se prý těch klientů, kteří říkají věci, které se jim nelíbí v otázkách genderu a LGBT nebo brexitu.
»Bankovnictví ve Spojeném království se zpolitizovalo. Jdeme cestou, kdy každý v Británii může na Facebooku nebo Twitteru říct něco, co se bance nelíbí, a přijít o své účty,« varoval Farage s tím, že další na řadě může být kdokoli v Británii. Navíc obvinil »establishment«, že se ho snaží »vyhnat ze Spojeného království«. Sedm dalších bank mu totiž odmítlo otevřít účet. Doplnil také, že nyní nemá v Británii vlastní účet kolem 1,3 milionu lidí, někteří z vlastního rozhodnutí, někteří kvůli tomu, že je banky blokují. Podle něj s něčím podobným nebyl problém, dokud nebyla zprivatizována pošta, která tyto služby dříve bezproblémově zajišťovala.
(cik)