Mohlo by se zdát, že s rozvojem internetu, který nabízí všechny informace během několika kliknutí, nemůže cestovatele vyjíždějící do ciziny na dovolenou nic zaskočit. Jak ale dokazují stížnosti turistů, stále se najdou tací, kteří si dokážou stěžovat i na ty nejabsurdnější věci.
Angličané si stěžovali především na »zmatení jazyků«. »Pouliční nápisy nebyly anglicky. Nechápu, jak tu může někdo někam trefit,« rozporovali jistí turisté z Anglie a jejich »postřeh« zveřejnil i The Sun. Zklamání může přijít i ve středu Ameriky: »Psali jste, že město je hned vedle sopky, ale my tam přijeli a nebyla tam žádná láva. Jsem si dost jistý, že je to jen obyčejná hora.«
Vydáváte se do New Yorku? Pak pozor, v tamní zoo vás čeká jedno úskalí – alespoň dle další stížnosti turistů: »Zvířata v newyorské zoo vypadala hrozně smutně, až to naše děti rozplakalo. Nemůžou je vycvičit, aby se usmívala?«
A to není zdaleka vše – v Indii vás čeká i následující překvapení. »Znechutilo mě, když jsem zjistil, že prakticky každá restaurace podává kari a já přitom vůbec nemám rád ostrá jídla,« stěžoval si jistý turista dle TripAdvisor. A což teprve, když se vydáte do Keni? »Sloni, které jsme viděli během našich líbánek, byli viditelně vzrušení, což mou manželku rozrušilo a já jsem si připadal méněcenný.«
Další turista se zaskvěl stížností, že »během výletní plavby po Středozemním moři bylo moře tak hlučné, že se nedalo spát.« A se spánkem souvisí i následující klenot – ačkoli, nikoli se spánkem jako takovým: »Já a můj přítel jsme žádali v pokoji oddělené postele. Dali jste nám manželskou, a teď jsem těhotná.«
Někdy naopak může dovolená spokojené soužití v páru výrazně ohrozit. »Ženy na pláži se opalovaly nahoře bez a můj manžel se na ně celé dny koukal,« dal k lepšímu další stížnost cestovatelský portál TripAdvisor.
A horší je, když cestovky nevydávají varování. Pak se dočtete v následných stížnostech například toto: »Nikdo nám neřekl, že v moři budou ryby. Děti to zaskočilo a vyděsilo.« Nebo: »Nikde nebylo žádné varování, že by člověk neměl absolvovat let horkovzdušným balónem, pokud má strach z výšek.« Případně: »Pláž byla tak písčitá, že se mi dostal písek všude do šatů a bylo těžké ho spláchnout z těla.«
V Portugalsku jsou zase »hrdí« na jednu reklamaci, která se traduje napříč hotely: »Naše jednopokojové apartmá bylo mnohem menší než dvoupokojové apartmá vedle nás.« A vrchol anglické »inteligence« zase představuje následující stížnost po dovolené v Karibiku: »Nám trval let z Británie do Antiguy devět hodin, ale Američané v našem resortu říkali, že jim to trvalo jen tři hodiny.«
V Řecku zase slaví úspěch následující kritika směřující k cestovní kanceláři: »Prohlídku jsme si vůbec neužili, protože naše průvodkyně byla ošklivá.« Ale ještě ošklivější je Španělsko. Soudě dle této reklamace: »Na pláži bylo příliš mnoho otylých lidí. Bylo to nechutné.«
Nu a české cestovní kanceláře jsou na tom podobně. Protože nechceme a ani nesmíme žádné z nich dělat reklamu, nabízíme dva skutečné skvosty od dvou rozdílných – a našich největších – cestovek bez uvedení jména. I tak stojí zato.
Zaprvé: »Jednou se nám stalo, že rodina, která si zaplatila ubytování studiového typu v Řecku, si stěžovala, že klimatizace funguje velmi špatně a skoro vůbec neochlazuje prostor v apartmánu. Žádali buď nápravu, nebo kompenzaci. Delegát na místě informaci ověřil a zavolal technika. Ten klimatizaci rozmontoval a následně rodinu vyzval, aby si z klimatizace vyzvedla své klobásy a štangli salámu. Poté již klimatizace fungovala bez problémů.«
Zadruhé: Na ostrově Kréta si takřka čtyřicetiletá dáma stěžovala na slané moře. »Tak slané moře jsem ještě nikde nezažila, štípe mě do očí, rozmazává mi i voděodolnou řasenku,« uvedla rozčilená turistka. Když se jí delegátka snažila slušnou formou říci, že moře už zkrátka slaná bývají, dočkalo se jí následující odpovědi: »Je to vaše chyba, měli jste v katalogu výslovně uvést, že tady je moře slané moc.«
(mac)
ILUSTRAČNÍ FOTO – pixabay