Nákupní turistika dává smysl, v zahraničí je výrazně levněji než u nás

Nákup drogistického zboží vyjde v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann výrazně levnější než u stejných řetězců v Česku. Vyplývá to z porovnání spotřebitelského časopisu dTest, který porovnával ceny takzvaných privátních značek. Srovnání potvrdilo, že na totožném nákupu lze v zahraničí významně ušetřit.

Impulsem pro srovnání byly podle šéfredaktorky časopisu dTest Hany Hoffmannové zvěsti, že výrobky těchto řetězců vycházejí v zahraničí levněji než u nás. »Náš nákupní koš zahrnoval 30 položek, vedle dětského zboží šlo i o produkty ze sortimentu určeného pro domácnost, kosmetické a hygienické výrobky,« informovala Hoffmannová.

Mezi vytipované zboží patřily různé druhy čističů, prostředky na nádobí i praní, houbičky, pečicí papír či vlhčené ubrousky. V sekci kosmetiky a hygienických potřeb se vybíraly šampony, sprchové gely, mýdlo nebo krém na ruce. V dětském sortimentu se redakce dívala na ceny příkrmů, kojeneckého mléka, plen, ubrousků i speciálního prostředku na praní dětského prádla. Až na jednu výjimku, prací prostředek značky Frosch, šlo vždy o výrobky privátních značek.

»Ke srovnání jsme využili e-shopy daných řetězců. V případě dm-drogerie markt jsme sledovali ceny v Česku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku. Konkurenční řetězec Rossmann působí pouze u nás, v Německu a Polsku,« uvedla Hoffmannová. »Na rozdíl od jiných srovnání, kdy se věnujeme i kvalitě výrobků, nás v tomto případě zajímaly pouze ceny. Oba řetězce totiž ve všech zemích prodávají totožné zboží,« dodala.

Porovnání cen výrobků ukázalo, kde dává nákupní turistika smysl. Nejvyšší úsporu by českému zákazníkovi přinesl nákup domácí chemie v německé pobočce řetězce Rossmann. »Za tuto část nákupního seznamu bychom tam zaplatili o 25 % méně než v Česku. V německé dm drogerii pak vyšly produkty pro domácnost levněji o 22,8 %,« prozradila Hoffmannová. Vůbec největší rozdíl mezi českými a zahraničními cenami byl u pracího prostředku Frosch. V obou českých drogeriích se 1,5litrové balení nabízelo za 249 korun. V Německu by totéž vyšlo v přepočtu přibližně na 118 korun, v Rakousku na 122,50 korun a na Slovensku 196,70 korun.

Příčina cenových rozdílů neznámá

Výsledná čísla tedy nejsou pro české zákazníky příliš příznivá. Za pozitivní zprávu lze podle Hoffmannové považovat to, že český nákup nebyl ani v jednom ze sledovaných řetězců tím nejdražším. V Polsku vyšel ještě o pár korun dráž. Nejlevněji by nákup vyšel v Německu – tamní účet ukázal zhruba o pětinu nižší částku oproti českému. V české pobočce řetězce Rossmann vyšel nákupní koš na 1662,70 korun, v německé 1307,70 korun, tedy o 355 korun méně. V německé dm-drogerii markt stál nákup o 344,70 korun méně oproti českému účtu za 1659,70 korun. Do těchto celkových souhrnů nebyl započítaný prací prostředek Frosch, který nebyl v Polsku dostupný.

Srovnání se Slovenskem a Rakouskem je možné pouze u dm-drogerie markt. Na Slovensku vyšel nákup zhruba stejně draho jako u nás. »Rakousko nás ale překvapilo. Navzdory tamním obecně vyšším cenám nám vyšel rakouský modelový nákup o 8,2 % levněji,« konstatovala Hoffmannová s tím, že se dTestu příčinu cenových rozdílů odhalit nepodařilo. V minulosti to zástupci řetězců vysvětlovali např. odlišnou cenovou politikou národních větví řetězců, jinou sazbou daně z přidané hodnoty nebo rozdílnou velikostí trhů.

(jad)

Související články

1 KOMENTÁŘ

  1. ….. Fialova a Rychetského Pětikoaliční a Pavlova drahota. Uvedený vládní ksindl si s tímto státem a lidmi vytírá zadnice. …..

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy