Kdo je lobbista supermarketů?

Ministr zemědělství Zdeněk Nekula si pěkně naběhl zveřejněním příspěvku na Twitteru, kde upozorňoval na slevovou akci na mouku v obchodním řetězci Lidl. Pustili se do něj nejen běžní uživatelé sociálních sítí, ale například i Miroslav Kalousek nebo předseda Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza a nešetřili ho ani Facebooku Agrární komory ČR (AK).

»Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli Lidlu Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu mouka za 12,90 Kč. Když se chce, tak to jde. Děkuju Lidlu, že pochopili, o co mi celou dobu jde,« pochlubil se Nekula na Twitteru.

AK, která patří k ostrým kritikům ministra Nekuly, na svém Facebooku uvedla, že má pocit, že si pan ministr dělá legraci a kroutí hlavou nad tím, že veřejně poděkoval německému obchodnímu řetězci za to, že zlevní mouku na jeden jediný den. »Kdyby to alespoň platilo pro všechny. Zákazník totiž musí mít v mobilu aplikaci a musí udělat nákup alespoň za 400 Kč. A o tohle panu ministrovi prý po celou dobu jde. Řetězec vychvaluje natolik, že to vypadá, že jeho příspěvek na sociálních sítích spíše psal pracovník PR oddělení Lidlu,« uvedla AK s tím, že je škoda, že se pan ministr nevěnuje jiným tématům, která zemědělce a potravináře pálí především. »Když mluvíme o řetězcích, jsou to především nízké výkupní ceny a vysoké obchodní přirážky obchodníků, kteří mají ještě tu drzost svalovat ‚drahotu‘ na zemědělce,« končí příspěvek AK.

Nekula už v nedávném pořadu Spotlight radil, že normální ceny jsou to, co zákazníci vidí, když nakupují ve »slevách«. »To, co se tváří jako slevová akce, tak je normální cena, proto vyzývám zákazníky, nekupujte mimo slevové akce, protože to je zbytečně předražené. Proč bych měl kupovat mléko za nějakých 25 až 40 korun? Počkám si pár dní, týden a nakoupím si celý karton za nějakých 16 až 17 korun. Čtení letáků je u mnoha občanů docela velký sport,« vysvětlil Nekula, proč by se Češi neměli bát hledat slevy v letácích.

AK na svém Facebooku nazývá Prouzu lobbistou supermarketů, k nedávnému významnému životnímu jubileu mu poslali dárkový koš plný výrobků privátní značky, o které básnil, jak je pro české dodavatele skvělá – aby věděl, co obhajuje.

Nyní se i Prouza trefil do Nekuly:

Jak je vidět, zapojil se i Kalousek, a to nejen těmito verši, ale i svým polínkem do kotle:

Ale nic z toho nevadí předsedovi KDU-ČSL Marianu Jurečkovi, který nevidí důvod, aby kvůli tomu Nekula rezignoval. A aby se kruh uzavřel, Prouza se na svém Facebooku pustil do Nekuly i slovy: »Proč jíte dráž než loni? Je to taky kvůli dlouhodobým nemocem českého zemědělství. Nemocem, které ministr zemědělství nějak nechce nebo neumí řešit. A to mi dost vadí. Vadí mi to tak moc, že se mě ve Spotlight Světlana Witowská dokonce ptala, jestli to náhodou není až tak, že nemám rád pana ministra zemědělství Nekulu. Tak jsem si říkal, že to i tady uvedu na pravou míru. O tom, kdo má koho rád, to vážně není. Je to o tom, co ministr dělá pro to, abyste neplatili zbytečně moc za jídlo.«

(zmk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy