Britským železničářům došla trpělivost, chystají rozsáhlou stávku

Tisíce britských železničářů se chystají na konci června uspořádat třídenní stávku, která bude nejrozsáhlejší od roku 1989 a která povede k úplnému ochromení britské železniční sítě. Oznámil to svaz britských železničních, námořních a dopravních odborů (RMT). Stávkovat ale chtějí i zaměstnanci londýnského metra.

Stávka proti zmrazení mezd a snižování počtu pracovních míst je podle RMT plánována na 21., 23. a 25. června a zapojí se do ní na 50 000 zaměstnanců železnic. Stávkovat kvůli jinému sporu, který se týká důchodů a propouštění, plánují 21. června také zaměstnanci londýnského metra. Již pondělní 24hodinová stávka řidičů metra přitom způsobila cestujícím v hlavním městě velké potíže, připomíná agentura Reuters.

Generální tajemník RMT Mick Lynch poznamenal, že se zaměstnanci železnic se zachází otřesně. Dodal, že odvětví železniční dopravy s podporou vlády jejich obavy nebere vážně, navzdory snahám odborů jednat. »Naše odbory teď zahájí trvalou kampaň protestních akcí, které povedou k zastavení železniční sítě,« uvedl Lynch.

Skupina Rail Delivery Group, která zastupuje společnosti provozující vlakovou dopravu, vyzvala RMT, aby stávku odvolala. Podle ní je odvětví oslabeno tím, že jsou počty cestujících na úrovni 75 procent ve srovnání s dobou před pandemií covidu-19.

»Pokud bude stávka, nikdo nevyhraje. Zaměstnanci přicházejí o mzdy, odvětví přichází o důležité příjmy, takže je obtížnější dovolit si zvýšení mezd. Dotkne se to i cestujících a podniků,« uvedl šéf Rail Delivery Group Steve Montgomery. Skupina se podle něj bude snažit zajistit, aby bylo v dopravě co nejméně výpadků, rozsáhlá stávka ale podle něj nevyhnutelně způsobí problémy.

Britská vláda uvedla, že se v případě rozsáhlé stávky zaměří hlavně na dodávky potravin, zboží a pohonných hmot. Podle ministra dopravy Granta Shappse vláda spolupracuje na tom, aby dopady stávek zmírnila. Ministr zároveň odborový svaz obvinil, že se dopouští unáhleného rozhodnutí v době, kdy jsou rozhovory ještě v začátcích.

Jak řešit stále se zhoršující situaci železničářů v zemi, kde se navíc výrazně zvyšují životní náklady kvůli již téměř desetiprocentnímu růstu spotřebitelských cen, ale neřekl.

(ici, čtk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy