Za pololetí zemřelo na železnici méně lidí, přibylo střetů na přejezdech

Na železnici za prvních šest měsíců letošního roku zemřelo 113 lidí, což je o tři méně než ve stejném období loni. Klesl také počet řešených mimořádných událostí. Naopak přibylo mrtvých i zraněných po střetu na železničních přejezdech. Letos už tak na přejezdech zemřelo 22 lidí, což je o osm více než loni.

Vyplývá to ze statistik, které zveřejnila Drážní inspekce.Ze 113 letos usmrcených bylo 105 lidí, kteří se pohybovali na trati. Zbylých osm zemřelo při srážce silničního vozidla a vlaku na železničních přejezdech.

Letos střetů na železničních přejezdech přibylo. Za první pololetí se zranilo při střetu na železničních přejezdech dvakrát více lidí, a to 72 oproti loňským 36. Do této statistiky se výrazně zapsaly dva střety vlaků s nákladními automobily v červnu. Při srážce na přejezdu v Holešově na začátku června se zranilo deset lidí, při srážce na přejezdu ve Stráži nad Nisou pak 21 lidí. Nehoda v Holešově se stala na přejezdu, který je zabezpečený pouze výstražnými kříži, ve Stráži nad Nisou pak světelnou signalizací bez závor. Obě události Drážní inspekce vyšetřuje.

I kvůli těmto nehodám celkový počet zraněných na železnici stoupl z loňských 97 na letošních 141. Drážní inspekce letos zatím řešila 561 mimořádných událostí, což je meziroční pokles o 69. Také výrazně kleslo množství přejetí návěstidla na červenou. Letos jízdu na červenou řešili inspektoři v 68 případech, loni to bylo 106. Nejvíc případů projetí návěstidla bylo za poslední dva roky na brněnském hlavním nádraží, a to 18. Následuje projetí návěstidla v Poříčanech na Kolínsku, což inspektoři řešili ve 14 případech.

V posledních pěti letech ale čísla nedovoleného projetí návěstidla stoupala. V roce 2018 bylo projetí na červenou zaznamenáno ve 148 případech, loni za celý rok už ve 183.

Také celkové počty mimořádných událostí na drahách za posledních několik let stouply. V minulém roce inspektoři vyšetřovali dohromady 1254 mimořádných událostí, což bylo o 200 více než v roce 2015. Výjimkou pak byly roky 2020 a 2021, kdy byl za pandemie nemoci covid-19 na železnicích menší provoz.

(čtk)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy