Kriticky se ke kauze Marie Šabinské posavilo společenství PRAK (Proti Represi A Kriminalizaci), jehož smyslem je 5P, tedy Právní Pomoc Proti Politické Perzekuci. Ta je předvolaná k vysvětlení jen proto, že zveřejňovala negativní příspěvky na adresu vlády.
»Magistrát města Prostějov dne 15. srpna 2024 předvolal k podání vysvětlení ženu, která se měla dopustit přestupku proti občanskému soužití podle § 7 odst. 1 písm. c) bod 4 zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, tím, že v přesně nezjištěný den a z přesně nezjištěného místa prostřednictvím soc. sítě Facebook na profilu s názvem Mája Šabinská zveřejnila příspěvky, fotografie s texty s negativním obsahem vůči vládě ČR. Tím měla úmyslně narušit občanské soužití tak, že se měla vůči jinému dopustit jiného hrubého jednání. Magistrát dotyčnou předvolal na 17. září 2024,« zrekapituloval v prohlášení, které podepsali bezpečnostní expert a publicista Jan Schneider a spisovatelka a publicistka Lenka Procházková.
Vyslovili své přesvědčení, že přestupkové oddělení magistrátu města Prostějov tuto záležitost kvalifikovaným a nezpochybnitelným způsobem vyřídí tak, že v předmětném podání neshledá ani náznak skutkové podstaty přestupku a vytvoří tak obecný vzor pro posuzování takovýchto udání, svým charakterem evokujících nejhorší období našich dějin.
»Jsme si vědomi toho, že tato nedůstojná kauza nevznikla aktivitou magistrátu, a že příslušná úřednice by sice mohla věc pro naprostou absurdnost vyřídit bez projednání, nicméně vedena ostražitostí učinila nutný administrativní úkon a svobodomyslnou občanku předvolala. Tomuto postupu sice rozumíme, dovolujeme si však upozornit, že z hlediska občanů, tedy podle ústavy lidu, který je zdrojem vší moci, jde o jednání, které má potenciálně zastrašující charakter,« píše se v prohlášení s dodatkem, že jeho signatáři jsou pevně přesvědčeni, že k tomuto úkonu magistrátní úřednice nemělo nikdy dojít, protože je hanbou policejního orgánu, který alibisticky toto absurdní udání v souladu s ustanovením § 159a trestního řádu neodložil, přestože »k jinému postupu neměl nižádné důvody«. PRAK předpokládá, že udání bylo anonymní, protože jinak by poskytovalo velmi kvalifikovaný důvod pro postih pisatele, ať již podle trestního zákoníku, nebo podle zákona o přestupcích, a policie by měla konat v tomto směru.
»Proto vyzýváme policejního prezidenta, aby zajistil metodické poučení policejních orgánů o ústavně zaručených svobodách, které nemohou být v kolizi s trestním kodexem, a o nutných znacích trestných činů. Vzhledem k našim životním zkušenostem varujeme před takovým společenským vývojem, který by byť jen předvoláváním občanů k vysvětlením (ať již by mělo jít o přestupky nebo trestné činy) působil na občany represivně. O zcela bezúčelných trestních stíháních, která neskončila před soudem, ale obviněné potrestala již tím, že je poškodila osobně, psychicky, fyzicky, finančně, kariérně, prestižně či společensky, darmo mluvit. Takových případů je mnoho a nejlepším varováním je připomenutí možnosti, že takovéto zlořády se pravidelně obracejí proti těm, kteří je zavedli, nebo jejím zavedením nezabránili. Proto adresujeme naše podání i Nejvyššímu státnímu zástupci, který je garantem trestního řízení a obecně tak svou praxí zavádí standardy v této oblasti,« stojí dále v prohlášení, které pokračuje takto: »To je zvláště důležité v dnešní době, kdy se vláda České republiky zcela neodpustitelně pokusila naprosto zdegenerovat společenské prostředí tím, že na hrubé chování vládního koordinátora strategické komunikace plk. Otakara Foltýna, který veřejně ‚sviněmi‘ nazval lidi, kteří se mu z nějakých důvodů nelíbí, naprosto nereagovala – ani ho neodvolala, ani ho nepokárala, ani se od jeho slov nedistancovala.«
Společenství PRAK proto upozorňuje trestněprávní orgány, že každý občan této země má nejen plné právo požívat všech ústavou zaručených práv a svobod, ale kromě toho může expresivitu svého vyjadřování »zesílit až do vládou tolerovaného foltýnovského standardu, a to až do doby, než bude proti plk. Foltýnovi zakročeno, než bude odvolán a jeho jméno i činy budou dány na pranýř k jeho hanbě a k poučení dalším generacím«.
Nejen tedy z hlediska ochrany ústavních práv a svobod, ale i s přihlédnutím k těmto trestněprávními orgány trpěným »foltýnovským« manýrům PRAK protestuje proti dvojímu metru státních orgánů, což podle něj i tento prostějovský případ dostatečně beze vší pochyby demonstroval. »Toto prohlášení činíme se snahou přispět ke zlepšení společenské situace, k dodržování zákonnosti, k měření všem jedním metrem,« dodal PRAK.
(pk)
Oprava: …— nebo o tom že v době vlády ČSSD se pokusila vláda ČSSD předat část ČR, horu Cínovec , australským soukromým podnikatelům
Zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích vydali voliči Sobotky-ČSSD, ANO a KDU-ČSL – vyšel v době vlády Sobotky-ČSSD, ANO a KDU-ČSL Vláda Sobotky-ČSSD, ANO a KDU-ČSL byla v r. 2014 až 2017.
————
Podle tohoto zákona a podle postupu proti paní Šabinské je možně POTRESTAT toho, kdo informuje o tom že jeden úředník ministerstva financí a Sobotka z čssd- převedli do svého vlastnictví víc než 40 000 t.zv. bytů OKD a předali je uhlobaronu Bakalovi.
-nebo o tom že v době vlády ČSSD vyšel zákon o EXEKUTORECH – na batole, jehož rodiče nebo pěstouni platí za odpady na špatném místě, zakleknou, po jeho dosažení plnoletosti EXEKUTOR, advokáti, vyšší soudní úředník a členové ČSSD
— nebo o tom že v době vlády ČSSD se pokusila vláda ássd předat část ČR, horu Cínovec , australským soukromým podnikatelům