Čínská akční hra na hrdiny (RPG) Black Myth: Wukong si získala velkou chválu španělských odborníků a hráčů, na které zapůsobily její »jedinečné« příběhy a »nové grafické hranice«.
Black Myth: Wukong čerpá inspiraci z klasického čínského románu ‚Cesta na západ‘. Román sleduje dobrodružství mnicha a jeho tří žáků, přičemž se zaměřuje zejména na Sun Wukonga, legendárního opičího krále známého svými nadpřirozenými schopnostmi a rozpustilou povahou.
»To, co tuto hru odlišuje, je právě kulturní faktor: je příběhově i esteticky zasazena do čínské kultury a tradic,« řekl Mario Alaguero, koordinátor Centra pro inovace a technologie ve videohrách a audiovizuální komunikaci (ITACA) na univerzitě v Burgosu.
Kromě kulturního faktoru je dalším klíčem k úspěchu hry kvalita, řekl Alaguero. Black Myth je vizuálně velmi atraktivní, s pečlivým technickým zpracováním.
Na jedné z nejpopulárnějších webových stránek o videohrách ve Španělsku, HobbyConsolas, analytik David Rodriguez zdůraznil, že při hraní hry zažil »náročnou« a »velkolepou« cestu.
»Black Myth: Wukong adaptuje jeden z největších příběhů světové literatury a jeden z těch, které možná zůstaly západními čtenáři nepovšimnuty: Cesta na Západ. Toto čínské literární dílo je klasickým odkazem a toto je příležitost, jak se s ním seznámit do hloubky,« napsal.
Po technické stránce podle něj videohra představuje »novou grafickou hranici« s »vynikajícími« scenériemi a zvukovými efekty.
Martin Alpuente, mladý student vývoje multiplatformních aplikací a hráč, řekl agentuře Xinhua, že hra je výjimečná tím, že »je zcela založena na čínské kultuře, na jejích mýtech a legendách«, takže »příběhy, které se ve hře odehrávají, jsou jedinečné, alespoň pro lidi, kteří čínskou kulturu neznali«.
Pochválil také grafiku, díky níž je hra »prakticky fotorealistická«, a dodal, že ho hraní Black Myth přimělo zajímat se o čínskou mytologii.
Ve své recenzi na 3djuegos, další z předních webových stránek v herním odvětví, redaktor Mario Gomez uvedl, že hra předvádí grafiku, »kterou nám triple-A průmysl nedal už deset let«.
To, co dělá tuto videohru »více cool, zajímavou a výjimečnou«, je kulturní hodnota, kterou nese, a také její »smysl pro epičnost«, řekl Gomez. Hru nesčetněkrát pozastavil, aby »zapnul fotorežim a zvěčnil každou scénu jako ten, kdo je na cestách,« dodal.
Grafika hry není »pouhou směsicí« technologií, vysvětlil Gomez; každý prvek přispívá k vytvoření něčeho exotického a pohlcujícího.
»To je skutečný triumf hry a daří se jí to tak dobře, že po zvážení jejích silných a slabých stránek je pro mě těžké ji právě z tohoto důvodu někomu nedoporučit,« uzavřel.
(Xinhua)