Síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, provozovaná společností AURES Holdings, prodala v zemích, kde působí, v lednu celkem 7951 vozů, tedy o 9 % více než za stejné období loňského roku. Je to nejlepší lednový prodejní výsledek za celou 32letou historii společnosti. Po rekordním roce 2023, kdy skupina prodala bezmála 100 tisíc aut, jde o další potvrzení přetrvávající vysoké poptávky po ojetinách.
TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO a Mototechna v lednu 2024 | |||
Česko | Polsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | VW Golf | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Kia Sportage | VW Golf |
4. | VW Passat | Hyundai Tucson | Hyundai i30 |
5. | VW Golf | Ford Focus | VW Passat |
6. | Hyundai i30 | Opel Insignia | Kia Ceed |
7. | Škoda Kodiaq | Nissan Qashqai | Škoda Superb |
8. | Kia Ceed | Škoda Octavia | Hyundai Tucson |
9. | Škoda Karoq | Renault Megane | Opel Astra |
10. | WV Tiguan | Škoda Fabia | Kia Sportage |
»Oproti loňsku jsme v lednu prodali více v České republice i v Polsku, na Slovensku jsme loňský skvělý výsledek zopakovali. Počet 7951 prodaných vozů, s meziročním růstem téměř o desetinu, je nejvyšší objem, jaký se nám v lednu podařilo prodat od vzniku společnosti v roce 1992 a jistě nám letos pomůže překonat psychologickou hranici 100 tisíc prodaných aut. Hlavní sezóna přitom bude startovat teprve v březnu,« uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont provozuje.
Za zvýšením prodejů Topolová vidí kromě silné poptávky i neustálé zvyšování kvality zákaznického servisu a rozvoj digitalizace společnosti. »Daří se nám stále zvyšovat hodnotu indexu zákaznické zkušenosti NPS (Net Promoter Score) a v hodnocení jednotlivých autocenter ve vyhledávači Google jsme se u všech poboček v Česku již v průměru dostali nad hodnotu 4,5. Celkový objem zobchodovaných vozů se zvyšuje i díky rychlému postupu digitalizace výkupních a prodejních procesů ve společnosti, včetně využití nástrojů strojového učení a generativní umělé inteligence,« dodala.
Kromě vysoké poptávky a zvyšujícího se zákaznického komfortu společnost vidí za svým lednovým prodejním úspěchem i pokračující digitalizaci interních procesů. »V posledním roce jsme věnovali mnoho úsilí využití generativní umělé inteligence, která nám pomáhá jak v marketingu, tak ve styku se zákazníky na našem Zákaznickém centru. Další zrychlení a zjednodušení výkupu i prodeje očekáváme také od nyní zaváděné digitalizace převodů automobilů na Centrálním registru vozidel,« zdůraznil nový co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings Petr Vaněček.
Podle Vaněčka digitalizace převodů ušetří jednotlivcům i firmám každoročně miliony korun, povede k transparentnějšímu procesu změn vlastnictví aut a sníží množství problémů s nedokončenými změnami. »Všechny tyto faktory pomohou dále zrychlit obchodování na sekundárním trhu,« podotýká Vaněček.
(pr)