Německý výrobce spotřebičů Miele se zavázal k další expanzi v Číně

Axel Kniehl, výkonný ředitel marketingu a prodeje německého výrobce domácích spotřebičů Miele, vyjádřil v exkluzivním rozhovoru pro agenturu Xinhua spokojenost s výsledky společnosti na čínském trhu a potvrdil její odhodlání dále v této zemi expandovat.

»S našimi výsledky v Číně jsme velmi, velmi spokojeni,« řekl Kniehl, který se vyjádřil na právě probíhajícím veletrhu IFA 2024, předním světovém veletrhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů, který začal v pátek. »Budeme v této zemi i nadále expandovat. Stále je mnoho regionů, kde ještě nejsme přítomni, a budeme postupovat krok za krokem.«

Kniehl jako odborník v oboru působící již desítky let přisuzuje svou důvěru v čínský trh »typickému cyklu, kterým čínská ekonomika právě prochází«, a také vyvíjejícímu se spotřebnímu chování, které je důsledkem této změny.

»Ekonomika musí znovu definovat svou další vlnu růstu, a přestože došlo k obrovskému růstu, stále je před námi další,« řekl.

Na nedatované fotografii je portrét Axela Kniehla, výkonného ředitele marketingu a prodeje německého výrobce domácích spotřebičů Miele. FOTO – Xinhua

Dále uvedl konkrétní příklad z vlastní zkušenosti. »Když jsem před lety žil v Číně, nebyl zvyk pít každé ráno kávu běžný. Nyní jsou však kavárny všude a lidé si cestou do práce dávají cappuccino,« poznamenal.

Jako typický příklad měnících se spotřebitelských preferencí Kniehl uvedl také myčky nádobí. »Před třiceti nebo čtyřiceti lety se v Číně o myčkách nádobí vůbec nemluvilo. Nyní však stále více spotřebitelů chápe významné výhody toho, že mají myčku nádobí namísto pouhého sterilizátoru,« řekl. »Na tomto trhu máme obrovské příležitosti.«

Co se týče strategie, kterou Miele v Číně přijala, Kniehl zdůraznil lokalizační úsilí společnosti, aby vyhověla specifickým potřebám čínských spotřebitelů.

»Chápeme, že čínští spotřebitelé mají trochu jiné požadavky. Například jejich potřeby v oblasti plynového vaření, odtahových digestoří a mytí nádobí jsou jiné než naše. Dokonce i jejich mísy a příbory se liší od evropských,« vysvětlil Kniehl. »Dbáme na to, aby naše výrobky tyto rozdíly zohledňovaly, a budeme se jim i nadále přizpůsobovat a zdokonalovat naši nabídku.«

Pokud jde o rychlý rozvoj čínských společností vyrábějících spotřební elektroniku, Kniehl uznal, že pro německé společnosti, jako je Miele, to představuje výzvu i příležitost. Poznamenal, že každá strana má své výhody, což vytváří dynamické prostředí pro spolupráci a konkurenci.

Na snímku pořízeném 6. září 2024 je stánek společnosti Haier na veletrhu IFA Berlin 2024 v německém Berlíně.  FOTO – Xinhua/Du Zheyu

»Čínské společnosti jako Haier a Midea jsou exponenciálně větší než my a mohou investovat více do vývoje technologií,« poznamenal. »My však přinášíme hlubší porozumění potřebám spotřebitelů.«

S expanzí německých a evropských značek na čínský trh Kniehl poznamenal, že čínské společnosti také zvyšují svou přítomnost v Evropě, což je trend, který podle něj bude pokračovat.

»Domnívám se, že se jedná o přirozený vývoj v tomto odvětví a pozitivní vývoj pro budoucnost tohoto odvětví,« řekl.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy