Zánovní automobily, tedy vozy s maximálním nájezdem 50 000 km, do pěti let stáří a většinou ještě v tovární záruce, se po loňském propadu v české inzertní nabídce opět objevují častěji. Tyto vozy se nejčastěji prodají za 37 dní, přitom ještě začátkem roku to bylo o 12 dní více. Cena těchto aut se v současnosti pohybuje okolo 630 000 korun, nejčastěji mají na tachometru 24 000 km a jsou rok a půl staré. Vyplývá to z kontinuálního sledování trhu skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů.
»Zánovní automobily tvoří ve skupině AURES Holdings čtrnáct procent prodejů a jde stále o velmi atraktivní segment, protože na rozdíl od nových automobilů jsou k dispozici okamžitě a cena je až o čtyřicet procent nižší. Pro český trh je velmi pozitivní zprávou, že dochází k postupnému navyšování nejen celkové nabídky aut na českém trhu, ale i právě téměř nových aut. V síti autocenter Mototechna jich nabízíme aktuálně na tisíc tři sta,« uvádí Petr Vaněček, generální ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter Mototechna.
V nabídce zánovních automobilů vedou benzínové vozy s 52,3 %. Diesely tvoří 31,3 %, hybridy 8,6 % a elektromobily již 6,4 %. »Elektromobily v segmentu zánovních aut rostou nejrychleji, jen od začátku roku téměř o třetinu. Jejich ceny sice měsíčně stále kolísají, ale postupně klesají. Čistě bateriový vůz se teď v české inzertní nabídce prodává nejčastěji za 750 000 korun, ještě v lednu to bylo o 120 000 více,« vysvětluje Vaněček.
Nejčastěji nabízenými zánovními vozy jsou stejně jako u ojetých aut Škodovky, jen s modely Octavia (6,5 %), Scala (3,8 %) a Superb (3,7 %). Mezi elektromobily v nabídce vévodí opět Škoda s modelem Enyaq (6,6 %), dále pak BMW s modely iX (5,2 %) a i3 (5,1 %). Mezi hybridy pak Toyota s modely Corolla (9,6 %), RAV (5,2 %) a Honda C-HR (5,0 %).
(pr)