Jsme národ smolařů? Za úrazy a nemoci pojišťovny loni vyplatily téměř 10 miliard

Pojišťovny minulý rok poslaly svým klientům téměř deset miliard korun za úrazy, závažná onemocnění, invaliditu i úmrtí. Celkem došlo k téměř 420 tisícům pojistným událostem. Nejčastěji šlo o úrazy, za které lidé dostali šest miliard korun.

Skoro na každé desáté smlouvě životka se loni stala pojistná událost. »Klienti loni hlásili 1150 událostí denně, za rok to bylo téměř 420 tisíc. Šlo především o úrazy, častá byla ale i závažná onemocnění či invalidita. U více než 8000 pojistných událostí došlo bohužel k úmrtí klienta,« uvádí hlavní analytik České asociace pojišťoven Petr Jedlička. Oproti roku 2022 nahlásili klienti o 20 tisíc pojistných událostí více. To je nejvíce za poslední tři roky.

Za tyto události pojišťovny vyplatily téměř deset miliard korun. I to je nejvíc za poslední tři roky. »Vážné nemoci či úrazy neznamenají jen nepříjemné zdravotní potíže. Pokud nemůžeme pracovat a nemáme příjem, hrozí i finanční problémy. A pokud potřebujeme peníze na léčbu nebo třeba na přestavbu bytu na bezbariérový, může jít o miliony. Dobře nastavené životní pojištění je jistotou, že taková událost zásadně nenaruší rodinný rozpočet,« doplňuje ředitel Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Více si pojišťujeme rizika nemoci

Nejčastější byly v roce 2023 úrazy a klienti jich nahlásili něco málo přes 386 tisíc. Pojišťovny za ně zaplatily 5,9 miliardy korun. Rok od roku ale přibývá jiných pojistných událostí. »V posledních letech roste počet závažných onemocnění a událostí spojených s invaliditou. Počet úrazů se naopak dlouhodobě spíše snižuje,« vysvětluje Jedlička. Událostí, které se vážou k invaliditě, vážným nemocem nebo dlouhodobé zdravotní péči, bylo téměř 24 tisíc a klienti za ně získali přibližně 2,6 miliardy korun. Těch nejsmutnějších událostí, úmrtí klienta, bylo přes 8 tisíc a pojišťovny rodinám či blízkým poslaly 1,4 miliardy korun.

Neaktualizujete pojistky? Připravujete se o peníze!

Stejně jako my, i naše smlouva k životnímu pojištění postupně stárne. Je proto třeba ji pravidelně upravovat tak, aby vždy odpovídala tomu, co potřebujeme. »V průběhu života se mění naše situace a stejně tak se mění naše potřeby. Často ale zvýšeným životním nákladům nepřizpůsobíme svou smlouvu a ta tak neplní to, co by měla – pomáhat nám v těžkých časech.« Životko bychom měli aktualizovat třeba při narození dítěte, vyšší inflaci nebo změně práce apod.

(jb)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy