Pokud by Německo odmítlo nabídku čínské rejdařské společnosti Cosco na koupi podílu v provozovateli kontejnerového terminálu, znevýhodnilo by to přístav Hamburk v hospodářské soutěži. Uvedl to podle agentury Reuters starosta přístavního města. Německá vláda možnou transakci ale spíš nepodporuje.
Odmítnutí by pro Hamburk znamenalo »jednostranné znevýhodnění narušující hospodářskou soutěž ve srovnání s Rotterdamem a Antverpami, kde Cosco již vlastní podíly v terminálech«, řekl agentuře Reuters starosta Hamburku Peter Tschentscher.
»Abychom udrželi krok s mezinárodní konkurencí, musí být umožněno, aby v hamburských terminálech měly podíl i rejdařské společnosti, pokud to má z hlediska obchodu smysl,« dodal.
Německý ministr hospodářství Robert Habeck nicméně minulý týden v rozhovoru s agenturou Reuters uvedl, že se přiklání k tomu, aby tato dohoda, která by Číně poskytla podíl v německé kritické infrastruktuře, nebyla povolena.
Habeck se minulý týden po jednání s kolegy ze skupiny vyspělých zemí G7 pochlubil, že Německo už není ve vztahu k Číně naivní a společně s Evropskou unií zaujme vůči Pekingu tvrdší postoj v otázce obchodních vztahů.
Z hlediska počtu lodí i kapacity je Cosco čtvrtou největší rejdařskou společností na světě. Lodí má bezmála 500. Flotila světové jedničky, dánského námořního přepravce A.P. Moller-Maersk, čítá 718 lodí.
(ici, čtk)