Digitální nástroje přispívají k prosperitě čínských zemědělců

Pro Wanga Chaj-jinga, 55letého farmáře s více než třicetiletou zkušeností s pěstováním plodů goji, jsou zkušenosti po sklizni tohoto červenooranžového výživného ovoce v posledních letech stále více uspokojující.

Wang pochází z centra pěstování goji v okrese Ťing-che v Ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang na severozápadě Číny. Sklizené plody goji se obvykle zpracovávají na sušené bobule a v minulosti představoval jejich prodej pro Wanga zdroj obav kvůli omezenému přístupu na trh.

Tyto obavy jsou však nyní minulostí. Místní vláda zintenzivnila průmyslové pěstování plodů goji tím, že ve spolupráci se zemědělskými družstvy a zpracovatelskými firmami usiluje o rozšiřování odbytišť pro plody goji, čímž si zajišťuje významnější podíl na tomto trhu.

Za účelem rozšíření a posílení průmyslového řetězce navázala Ťing-che partnerství s JD Cloud, poskytovatelem cloudových služeb čínského giganta v oblasti elektronického obchodování JD.com. Cílem tohoto nejnovějšího kroku je využít odborných znalostí platformy pro elektronické obchodování, know-how v oblasti průmyslového provozu a sítě zdrojů k posílení pověsti i prodeje místních bobulí goji.

Díky těmto iniciativám lze nyní plody goji od Wanga zpracovávat na produkty s vysokou přidanou hodnotou, jako je šťáva, dřeň a různé další deriváty goji, které jsou k dostání v oblíbených internetových i kamenných obchodech.

Společnost JD Cloud pomohla místní vládě vytvořit regionální značku bobulí goji a začátkem tohoto měsíce uvedla na trh populární džus NFC z bobulí goji, jehož polovina zásob byla vyprodána hned první den po uvedení na trh.

»Největším přínosem, který můžeme sdílet s místní vládou a zemědělci, jsou velká data shromážděná v celém průmyslovém řetězci a poznatky získané z těchto dat,« uvedl Sun Naj-lung ze společnosti JD Cloud, který se stará o projekt bobulí goji v Ťing-che.

»Informace shromážděné napříč dodavatelským řetězcem mohou nabídnout přesný přehled o preferencích spotřebitelů, a tím poskytnout zemědělcům a zpracovatelským firmám včasné vodítko pro cílené investice a úpravy,« uvedl Tung Jou-tan, docent na Škole zemědělské ekonomiky a rozvoje venkova na Renminské univerzitě v Číně.

Digitální nástroje, jako jsou platformy elektronického obchodování, se staly silným motorem pro zvýšení příjmů čínských zemědělců. V první polovině roku 2023 dosáhl čínský online maloobchodní prodej zemědělských produktů 270 miliard jüanů (asi 37 miliard amerických dolarů), což představuje meziroční nárůst o 13,1 %, přičemž nejrychlejší růst zaznamenal západní region země, jak ukázaly údaje ministerstva obchodu.

Čína vyzvala k rozšíření prodeje zemědělských produktů digitálními prostředky, podpoře přímého nákupu produktů prostřednictvím platforem elektronického obchodu, výrobě na míru a rozvoji venkovského elektronického obchodu zřizováním prodejních stanic s živým vysíláním a podporou místních tvůrců živého vysílání.

Místní samosprávy v mnoha regionech spolupracují s vlivnými livestreamingovými platformami elektronického obchodu v zemi při školení talentů na venkově.

Minulý týden spojila své síly zemědělská velmoc severovýchodní Číny, provincie Chej-lung-ťiang, se společností Sin-süan Group, předním hráčem v rychle se rozvíjejícím čínském odvětví elektronického obchodování s živou produkcí. Cílem tohoto partnerství je poskytnout místním zemědělcům praktické lekce v oblastech, jako je správa livestreamových účtů, řízení internetového provozu, tvorba krátkých videí a techniky prodeje.

Od roku 2022 společnost uspořádala školení o livestreamingu pro více než 3000 zemědělců v Sin-ťiangu, Šan-tungu, Chaj-nanu a několika dalších regionech na úrovni provincií.

»Všichni účastníci školení měli zájem získat nové dovednosti a některým z nich je dokonce 60 let. V digitální éře je třeba se neustále učit a na učení není nikdy pozdě,« řekl Feng Jün-lung, instruktor ze společnosti Sin-chuan Group.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy