Letecká hedvábná stezka Čeng-čou-Lucemburk představuje propojení mezi Čínou a Evropou

Pozdě v noci, kdy většina lidí spí, začíná na mezinárodním letišti Čeng-čou Sin-čeng ve středočínské provincii Che-nan pracovní den zaměstnanců stanice Čeng-čou mezinárodní přepravní společnosti Cargolux Airlines International se sídlem v Lucembursku.

Připravují se na vyložení 110 tun zboží z přímé linky z Lucemburska a následné naložení zhruba 130 tun nákladu. »Celý proces zabere dvě a půl hodiny,« řekl Čchen Pcheng-čchao, provozní ředitel stanice, který se svými kolegy ověřuje údaje o nákladu. »Poté zamíří do Chicaga.«

Tento let létá kyvadlově na trase, která byla zprovozněna téměř před deseti lety. Již v roce 2014 získala společnost Henan Civil Aviation Development and Investment Company Ltd. 35procentní podíl ve společnosti Cargolux, což znamenalo začátek projektu letecké hedvábné stezky, která spojuje Čeng-čou a Lucembursko. V průběhu let se trasa rozšířila na více než deset měst po celém světě, včetně Londýna, Chicaga a Milána, a poskytuje tak spolehlivý obchodní kanál pro logistické podniky i pro přeshraniční obchod.

Zaměstnanci překládají náklad do nákladního letadla společnosti Cargolux International Airlines na mezinárodním letišti Čeng-čou Sin-čeng v provincii Che-nan ve střední Číně 1. srpna 2023. FOTO – Xinhua/Li Jianan

Šang Liang, generální ředitel společnosti Kuang-čou Lang-ťien Supply Chain Company, která je blízkým partnerem společnosti Cargolux, přičítá silný růst společnosti v posledních letech otevření projektu letecké hedvábné stezky.

Díky pravidelným letům společnosti Cargolux a komfortnímu celnímu odbavení na letišti Čeng-čou trvá přeprava zboží z Číny do evropských zemí pouhé tři dny, což plně vyhovuje potřebám přeshraničního e-obchodování, uvedl Šang.

Spuštění letecké Hedvábné stezky současně způsobilo prudký nárůst zájmu zahraničních firem o čínský trh, což přivedlo společnost Cargolux na cestu rychlého rozvoje. Dokonce i během pandemie probíhal letecký provoz na této trase bez přerušení.

»Během pandemie se letecká nákladní doprava stala skutečně zásadní součástí logistického řetězce, neboť jsme byli schopni přepravit tolik potřebné zboží ve velmi krátkém čase,« řekl Claude Zehren, výkonný viceprezident pro letový provoz společnosti Cargolux.

Sídlo společnosti Cargolux Airlines International v Lucemburku 1. srpna 2023. FOTO – Xinhua/Zheng Huansong

V roce 2022 dosáhl provozní zisk Cargoluxu 5,1 miliardy amerických dolarů s čistým ziskem 1,6 miliardy, což představuje nejziskovější rok v historii společnosti.

V červnu uspořádala společnost Cargolux v Čeng-čou své první postpandemické setkání manažerů asijsko-pacifické oblasti, což odráží důvěru společnosti v čínský trh a ekonomiku.

V očích prezidenta a generálního ředitele společnosti Cargolux Richarda Forsona je letecká Hedvábná stezka, jež umožnila spojení mezi Čínou a Evropou, úspěšným příkladem spojení společností, lidí a národů, které sdílejí společnou vizi silných obchodních vazeb.

»Je nám tedy velkou ctí a potěšením, že jsme byli nejen svědky vzniku letecké Hedvábné stezky, ale že jsme se na ní také podíleli,« řekl Forson.

(Xinhua)

Související články

5 KOMENTÁŘŮ

  1. Dokud nedají svobodu Tibetu, nemají co jezdit nebo lítat do Evropy, okupace se nesmí Rusům ani číňanum tolerovat

  2. Docela by mě zajímala bilance kolik na tom kdo vydělá, takhle to zní jako hezkej projekt ale je z něj opravdu něco?

  3. Spojovat národy je vždycky hezké, nikdy by mě nenapadlo, že zrovna čina v tomto bude vzorem. Chápu, že jde i o peníze, ale je zde především cítit ta sounáležitost a snaha propojit všechny lidské bytosti v jednu 😍

    • A co vám na tom vadí? Pořád lepší, než EU, která nás jenom vysává, Číňané alespoň nabízejí perspektivu

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy