Čína jako »kardiostimulátor« v oblasti technologií znamená pro VW více příležitostí

Čína jako kardiostimulátor v technologickém sektoru udává, co se bude dít v příštích 10 letech po celém světě, což pro koncern Volkswagen představuje »velkou příležitost, zejména díky našemu silnému propojení s čínskými partnery«, uvedl Oliver Blume, generální ředitel koncernu.

Spolupráce s Čínou znamená více příležitostí než hrozeb, řekl Blume čínským novinářům během Mezinárodního autosalonu 2023, jednoho z největších světových veletrhů mobility, který byl v úterý zahájen v jihoněmeckém Mnichově a na němž byli v centru pozornosti němečtí a čínští vystavovatelé.

Taková spolupráce pomáhá podnikání společnosti Volkswagen po celém světě a činí ji ještě silnější. »V uplynulých měsících jsme pro koncern Volkswagen vypracovali strategii pro Čínu, která nastiňuje náš závazek rozvíjet se v Číně, pro Čínu a pro čínské zákazníky.«

Vůz Volkswagen ID.6 CROZZ vystavený na 20. mezinárodním autosalonu v Čchang-čchunu, hlavním městě severovýchodní čínské provincie Ťi-lin, 20. července 2023. FOTO – Xinhua/Yan Linyun

Čína bude podle něj v budoucnu hrát pro Volkswagen významnou roli. »Jsme silně odhodláni tam investovat. Náš závazek je podtržen našimi vlastními aktivitami a budujeme také úzká partnerství.«

»Budeme kombinovat naše zkušenosti a znalosti s novými technologiemi vyvíjenými v Číně. Tato kombinace nás učiní výjimečnými. Máme své dědictví a tyto nové technologie budeme integrovat do našich známých produktů,« řekl generální ředitel společnosti Volkswagen.

Podle Blumeho se ekonomická situace, kvalita života lidí a rodin v Číně v posledních desetiletích rapidně zlepšuje a do budoucna zde existuje značný potenciál pro další rozvoj.

»Velký potenciál je ve městech druhé, třetí nebo čtvrté úrovně v Číně,«,řekl a zdůraznil svůj »velmi pevné přesvědčení, že s tím, jak se Čína rozvíjí, prudce vzroste i spotřeba«.

Čínská města druhé, třetí a čtvrté úrovně se obvykle vyznačují relativně menším počtem obyvatel a nižší úrovní hospodářského rozvoje ve srovnání s megaměsty, jako jsou Peking, Šanghaj a Kanton. Tato města však v posledních letech zaznamenala značný růst a urbanizaci a mají velký prostor pro budoucí růst.

Návštěvníci si zkoušejí terminál palubního inteligentního počítače se systémem HarmonyOS na stánku společnosti Huawei na 20. ročníku mezinárodní výstavy automobilového průmyslu v Šanghaji, 18. dubna 2023. FOTO – Xinhua/Fang Zhe

Podle Bluma navíc rychlý rozvoj Číny v oblasti elektromobility, digitalizace, konektivity a autonomního řízení jí dává nové konkurenční výhody. »To pro nás bylo motivací,« dodal.

Čína ukázala světu, jak funguje rychlost, a to je to, »co se od Číny můžeme naučit – být rychlejší, být pragmatičtější, nacházet řešení. A to je velmi pozitivní,« řekl. »Nakonec je všechno o rychlosti.«

Blume uvedl, že Volkswagen změnil svou strategii, aby se v Číně více zaměřil na hodnotu než na objem. »Zaměřujeme se více na ziskovost našich vozů, abychom nadchli naše zákazníky,« řekl.

Při zmínce o partnerství s čínským výrobcem elektromobilů Xpeng Blume uvedl, že »je to dobrý mix a můžeme se navzájem podporovat«.

Lidé si prohlížejí stánek čínské automobilky Xpeng během Mezinárodního autosalonu 2023, oficiálně známého jako IAA MOBILITY 2023, v Mnichově, Německo, 5. září 2023. FOTO – Xinhua/Ren Pengfei

Blume to považuje za »dobrou příležitost« k vzájemné výměně inženýrů mezi společnostmi Volkswagen a Xpeng.

»Pro mě je při uzavírání partnerství vždy důležité, aby bylo výhodné pro obě strany, a to jsme v minulosti dělali s našimi partnery ve společném podniku, společnostmi FAW (First Automobile Works) a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). V budoucnu, se společností Xpeng nebo v našem společném podniku se společností Horizon Robotics, budou i tato partnerství přínosná,« řekl.

(Xinhua)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy