Čína jako kardiostimulátor v technologickém sektoru udává, co se bude dít v příštích 10 letech po celém světě, což pro koncern Volkswagen představuje »velkou příležitost, zejména díky našemu silnému propojení s čínskými partnery«, uvedl Oliver Blume, generální ředitel koncernu.
Spolupráce s Čínou znamená více příležitostí než hrozeb, řekl Blume čínským novinářům během Mezinárodního autosalonu 2023, jednoho z největších světových veletrhů mobility, který byl v úterý zahájen v jihoněmeckém Mnichově a na němž byli v centru pozornosti němečtí a čínští vystavovatelé.
Taková spolupráce pomáhá podnikání společnosti Volkswagen po celém světě a činí ji ještě silnější. »V uplynulých měsících jsme pro koncern Volkswagen vypracovali strategii pro Čínu, která nastiňuje náš závazek rozvíjet se v Číně, pro Čínu a pro čínské zákazníky.«
Čína bude podle něj v budoucnu hrát pro Volkswagen významnou roli. »Jsme silně odhodláni tam investovat. Náš závazek je podtržen našimi vlastními aktivitami a budujeme také úzká partnerství.«
»Budeme kombinovat naše zkušenosti a znalosti s novými technologiemi vyvíjenými v Číně. Tato kombinace nás učiní výjimečnými. Máme své dědictví a tyto nové technologie budeme integrovat do našich známých produktů,« řekl generální ředitel společnosti Volkswagen.
Podle Blumeho se ekonomická situace, kvalita života lidí a rodin v Číně v posledních desetiletích rapidně zlepšuje a do budoucna zde existuje značný potenciál pro další rozvoj.
»Velký potenciál je ve městech druhé, třetí nebo čtvrté úrovně v Číně,«,řekl a zdůraznil svůj »velmi pevné přesvědčení, že s tím, jak se Čína rozvíjí, prudce vzroste i spotřeba«.
Čínská města druhé, třetí a čtvrté úrovně se obvykle vyznačují relativně menším počtem obyvatel a nižší úrovní hospodářského rozvoje ve srovnání s megaměsty, jako jsou Peking, Šanghaj a Kanton. Tato města však v posledních letech zaznamenala značný růst a urbanizaci a mají velký prostor pro budoucí růst.
Podle Bluma navíc rychlý rozvoj Číny v oblasti elektromobility, digitalizace, konektivity a autonomního řízení jí dává nové konkurenční výhody. »To pro nás bylo motivací,« dodal.
Čína ukázala světu, jak funguje rychlost, a to je to, »co se od Číny můžeme naučit – být rychlejší, být pragmatičtější, nacházet řešení. A to je velmi pozitivní,« řekl. »Nakonec je všechno o rychlosti.«
Blume uvedl, že Volkswagen změnil svou strategii, aby se v Číně více zaměřil na hodnotu než na objem. »Zaměřujeme se více na ziskovost našich vozů, abychom nadchli naše zákazníky,« řekl.
Při zmínce o partnerství s čínským výrobcem elektromobilů Xpeng Blume uvedl, že »je to dobrý mix a můžeme se navzájem podporovat«.
Blume to považuje za »dobrou příležitost« k vzájemné výměně inženýrů mezi společnostmi Volkswagen a Xpeng.
»Pro mě je při uzavírání partnerství vždy důležité, aby bylo výhodné pro obě strany, a to jsme v minulosti dělali s našimi partnery ve společném podniku, společnostmi FAW (First Automobile Works) a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). V budoucnu, se společností Xpeng nebo v našem společném podniku se společností Horizon Robotics, budou i tato partnerství přínosná,« řekl.
(Xinhua)