Důchodce s padesátkou na dálnici NE, teenager stopade po vesnici ANO

»Patří důchodci za volant? Zkusme najít pravdu,« ptá se v titulku komentáře mladičká Ema Reisingerová ze Seznamu. Sice zřejmě v jakémsi rádoby objektivním soudu se lehce, ale opravdu velmi zlehka zmíní, že podobná otázka se občas vztahuje i na ženy-řidičky a teenagery, nicméně celý text věnuje polemice nad relevantností řidičského oprávnění ve vztahu k důchodcům.

Nemohu říct, že bych k obsahu onoho komentáře měl nějaké zásadní výhrady. A ztotožňuji se i s jeho závěrem: »Za volant patří každý, kdo je dostatečně zodpovědný a při jízdě neriskuje cizí životy. Nezáleží na věku, ale na tom, co má člověk v hlavě a zda je dostatečně soudný. Pokud někdo usedne za volant poloslepý, je to stejná zhovadilost, jako když za volant usedne po pár pivech.«

Hlavou mně vrtá jiná otázka: Proč přicházejí na přetřes zase jen důchodci, notabene právě v době, kdy by je vláda nejraději zrušila a ministr-traktorista je odsoudil k pracovnímu procesu na doživotí.

Proč se Reisingerová takto obsáhle nerozepisuje třeba o těch teenagerech, o náctiletých magorech na motorkách, řítících se ve sto padesáti vesnicí? Ti nikomu nevadí? Ano, důchodce s osmičkami dioptriemi a po dvou infarktech, který na devadesátce nedovolí plynovému pedálu víc než padesát, by řídit jistě neměl, protože je jednoznačnou hrozbou silničního provozu. Že řídí, za to by dopravní policie měla hnát k zodpovědnosti toho lékaře, který mu na příslušný formulář otiskl souhlasný štempl. (Na povinnou zdravotní prohlídku ke svému praktickému lékaři musí řidiči poprvé ve věku 65 let, poté v 68 letech a pak každé dva roky.)

Ovšem stejnou hrozbu představují ti, kterým se říká »dobrovolní dárci orgánů« – ti náctiletí a lehce plus přes dvacet. Že se chtějí zabít sami, to je jen a pouze jejich věc. Nevážíš si života? Fajn, ale nenuť ostatní, aby s tebou potom sdíleli žár kremační pece.

Ale tohle rozebírat nechci, navíc kráčí o všeobecně známé skutečnosti. Mně jen vadí, že se všem neměří jedním metrem ve stylu ono klasického, ale stále méně a méně užívaného – padni komu padni. Čili nefackovat jen řidiče-důchodce, což je zvláště v dnešních časech módní hit. A my také víme, proč se tohle oním hitem stalo. Protože Jurečka považuje věkovou kategorii 60+ za DUKLy (důchodce, určené k likvidaci).

Pavel Votruba

PS: Mimochodem, kdyby bylo na mně, řidičák bych nedovolil dřív, než v jedenadvaceti letech. Žel, trend je však opačný – uvažuje se, že děti budou smět řídit již od 17 let. To bude teprve masakr.

A úplně nejvíc mě vždycky dostávají náctileté ŘIDIČKY, kterým jejich sedmaosmdesátiletý přítel, bez něhož si svůj celičký život už nedokážou představit a dokonce se pokoušejí o miminko, aby byli rodina, jak se patří, daruje pořádně nabušený bourák a ony bezostyšně zařadí jedničku a bez respektu vjedou do provozu… Taková řidička, která ani za volantem nemyslí na nic jiného, než na tu svoji 87letou životní lásku, jak si v noci zase zašpásují, vyrobí nehodu raz dva.

Jenže média se vozí a budou vozit jen po důchodcích, protože ti jsou dnes na tapetách doslova všude a ve všech souvislostech. Prostě Marianovi DUKLové…

Související články

1 KOMENTÁŘ

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy