Twitter nahrazuje logo modrého ptáka znakem X

Elon Musk odhalil nové logo Twitteru a v rámci změny vzhledu platformy zvolil »minimalistické art deco« X. Generální ředitelka Twitteru Linda Yaccarino v pondělí potvrdila volbu designu a napsala: »X je tady! Jdeme na to.«

Musk požádal svých 149 milionů příznivců o nápady na design a zdá se, že vybral logo, které v neděli označil blikajícím videem připnutým na začátek svého kanálu na Twitteru.

Logo »X« je již dlouho Muskovou posedlostí a je to jeho název pro »aplikaci pro všechno«, kterou slíbil někdy spustit – pravděpodobně na Twitteru. Krátce před koupí Twitteru v říjnu Musk popsal platformu sociálních médií jako »urychlovač vytvoření X, aplikace pro všechno«.

Po převzetí Twitteru v říjnu loňského roku Musk společnost začlenil do subjektu s názvem X Corp, jehož mateřskou společností je X Holdings Corp. Tento měsíc generální ředitel společnosti Tesla oznámil, že zakládá novou společnost zabývající se umělou inteligencí s názvem xAI.

Koncept X je vytvořen po vzoru čínské aplikace WeChat, která uživatelům umožňuje provádět řadu funkcí od zasílání zpráv až po objednávání taxi a placení účtů. V červnu loňského roku Musk údajně řekl zaměstnancům Twitteru: »V Číně v podstatě žijete na WeChatu. Pokud se nám to podaří zopakovat s Twitterem, budeme mít velký úspěch.«

Yaccarino v neděli uvedla některé podrobnosti o tom, jak by měl X fungovat, a na Twitteru napsala, že byznys bude poháněn umělou inteligencí a »soustředí se na audio, video, zasílání zpráv, platby/bankovnictví«. Od pondělního rána nesla desktopová verze Twitteru nové logo místo charakteristického symbolu ptáka a oficiální účet Twitteru byl změněn na značku X.

Jeden z analytiků varoval, že krok ke změně značky je vysoce rizikový vzhledem k vyhlídkám konkurence pro Twitter, který finančně trpí tím, že inzerenti pozastavují výdaje, a vznikem konkurenta »zabijáka Twitteru« s názvem Threads, kterého spustila Meta Marka Zuckerberga.

»Změnou názvu aplikace Twitter Elon Musk vlastnoručně vymazal více než 15 let trvající název značky, která si zajistila své místo v našem kulturním slovníku,« řekl Mike Proulx, ředitel výzkumu analytické společnosti Forrester.»Je to nesmírně riskantní krok, protože Musk se značkou ‚X‘ v podstatě začíná znovu, zatímco jeho konkurence je v pohybu.«

(jb)

Související články

Zanechte komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Poslední zprávy